Американската "Еммис" купи мажоритарен дял от FM+
Досега 48% от продадените 66.5% са били притежание на британската радиокомпания GCap Media plc (GWR), а останалите - на български акционери. Сделката е подготвяна в продължение на две години, уточниха от компаниите.
Като причина за закупуване на мажоритарния дял в "FM+" АД от "Еммис" посочват добрите перспективи пред развитието на радиотелевизионния бранш, особено в светлината на предстоящото влизане на България в Европейския съюз. "Имаме амбициозни съвместни планове с "Еммис" както за България, така и за Югоизточна Европа", каза Петър Пунчев, председател на борда на директорите на "Радио FM+ груп". По думите му сред намеренията на американските инвеститори е присъединяване и на други радиа към мрежата на FM+.
"Не е изключено да помислим и за инвестиции в други медии освен радиа", добави Пунчев.
България е четвъртата европейска страна, в която "Еммис" стъпва, след като американската компания навлезе на радиопазарите на Унгария, Словакия и Белгия.
------------
Радиопазарът в България в момента се намира в процес на консолидация след първата вълна на либерализация, която се характеризираше с активно раздаване на лицензи и привличане на свободни радиостанции към големите вериги. Два оператора имат национално покритие - БНР и "Дарик радио". Само в София има 31 радиостанции, за сравнение в Лондон радиата са 18.
В момента няма представителни данни за това какви са оборотите на рекламните пари, които се въртят на радиопазара. Като основна причина за това специалистите в бранша сочат законодателството. Все пак официалните данни, предоставени от самите радиовериги, са, че годишно радиата привличат около 20-21 млн. рекламни инвестиции. През миналата година "Дарик" са генерирали около 7 млн. лв. приходи, групата на FM+ - около 4.5 млн. лв., БНР - около 2 млн.