"Метро" обяви датата за продажбата на "Практикер"
"Метро" иска да продаде над 50 на сто от веригата "Направи си сам". Според оценката на акциите стойността на цялата компания може да достигне 892 млн. евро.
DKW е само една от банките, които съветват сделката, като оценките на отделните дружества се различават. По данни на банката "Метро" може да има приходи от 150 млн. евро само от планираното увеличение на капитала на "Практикер" чрез нова емисия акции. При продажбата на точно 50 на сто от дружеството приходите преди данъчно облагане могат да достигнат около 371 млн. евро.
Оценката на инвестиционната група "Джей Пи Морган" е значително по-висока, като според тях приходите от продажбата могат да достигнат между 700 и 850 млн. евро.
Миналата седмица "Метро" окончателно се отказа от продажбата на единствен инвеститор, като прекъсна ексклузивните преговори с британската финансова компания "Пермира". По-рано от "Метро" обявиха, че не се интересуват от купувач от сектора и са отворени за преговори единствено с инвестиционни компании.
От "Практикер" обявиха стратегията си за експанзия пред германските медии. Изпълнителният директор на дружеството Волфганг Вернер смята да разшири представителството на веригата извън Германия. В момента "Практикер" има магазини в осем други държави, повечето от които в Югоизточна Европа. В средносрочен план Украйна и Русия представляват примамливи варианти за изграждане на магазини, обявиха от компанията. В момента германският пазар за стоки за дома е пренаситен и се поделя от 10 големи компании в условията на изключително силна конкуренция. Най-голямата от тях, OBI, има дял от 10 на сто. "Практикер" държи 7.1 процента от пазара според оценката на "Джей Пи Морган".