Хотелиери искат бързо концесиониране на морските летища
"По всичко личи, че и тази пролет двете летища няма да бъдат реновирани, което означава, че проблемите, за които алармираме от години, ще продължат и през следващия туристически сезон", прогнозира Рагин.
През октомври Върховният административен съд отмени избора на "Копенхаген еърпортс" за концесионер на летищата Варна и Бургас, а решението беше обжалвано от транспортното министерство.
Съдът обяви избора за незаконосъобразен, защото датската компания не отговоря на изискванията за опит в управлението на летища и направени инвестиции в подобни проекти за последните пет години. Магистратите дадоха указание транспортното министерство да продължи процедурата и с останалите два кандидата - консорциума "Фрапорт"/"БМ стар" и френската "Венси".
Според председателя на БХРА тревожното състояние на инфраструктурата по Черноморието е друг проблем, който вече измества по сериозност презастрояването на курортните комплекси. "Само за 4 годни Хърватия построи 1000 км магистрали. Това е едно от условията, които позволиха на страната да удвои приходите си от туризъм до 9 млрд. евро годишно", каза още Рагин.
По време на дискусията "Бъдеще и перспективи пред черноморските курортни комплекси - проблеми и възможни решения" председателят на Варненската туристическа камара проф. д-р Марин Нешков огласи данни, според които и през изтеклия сезон българският туризъм е продължил възходящата тенденция в развитието си, но при забавени темпове на растеж. По думите му за деветте месеца на годината растежът е 6-процентов, а приходите от реализирани нощувки и туристически услуги са нараснали с 10 на сто.
В започналия във Варна Панаир на туризма и свободното време участват 51 туристически организации и 44 фирми, предлагащи хотелиерско и ресторантьорско оборудване. Със свои щандове на изложението през тази година се представят и туристически компании от Турция, Македония и Италия. Със свой щанд се представя и посолството на Хърватия у нас.