"Технополис" вече не е само магазин за техника

На живо
Траян Траянов в подкаста "Дума на седмицата"

"Технополис" вече не е само магазин за техника

В магазин "Технополис" в столичния квартал "Младост" е изградена нова част, в която ще се продават луксозни и универсални стоки, съобщиха от компанията "Видеолукс", която е собственик на веригата. Обектът е разширен според концепцията в него да се намерят стоки за всеки член на семейството.

Инвестицията в новата част на магазина е близо 2 млн. лв. Общият размер на средствата, вложени до момента във всички магазини "Технополис", е над 65 млн. лв.

В момента в магазина се продава както бяла, черна и ИТ техника, така и стоки за дома, детски стоки, козметика, спортни стоки, мебели, музикални инструменти и др. Общият брой на артикулите е 30 хил. В обекта има и обособен детски кът, заведения и др.

Разширението е в размер на 4500 кв.м търговска площ, има и нов логистичен център и склад.

"Технополис" има около 15 магазина в големите градове в страната, сред които са София, Варна, Русе, Сливен, Плевен, Шумен, Пловдив, Стара Загора, Бургас и др. Веригата съществува вече от четири години и през това време активно разширява търговската си мрежа.

Основните конкуренти на "Технополис" са "Технолукс", техномаркет "Европа", магазините "Зора" и др.

Всички специализирани магазини за техника се стремят да изградят и разширят присъствието си в страната, а някои работят и в страните от региона. Целта е компаниите да стабилизират позициите си преди влизането на България в Европейския съюз, когато се очаква на пазара да влязат и повече чужди конкуренти.

Подобна тенденция има и сред магазините за хранителни и домакински стоки, които вече са водещи в търговията в България - компании като "Метро кеш енд кери", "Била", българските "Фантастико", "Фамилия" и др. "Технополис" обаче е първата верига от специализираните магазини за техника, която разнообразява предлагането и прави съчетание между магазин за техника и търговски център. Може да се очаква, че в скоро време и други компании ще прибегнат до същия подход, за да отговарят на търсенето на различен кръг от клиенти.