NBC продължава преговорите с "Дриймуъркс"
При предишното прекъсване на договарянето именно стойността на закупуването беше посочена като главна причина за несъгласието на "Дриймуъркс".
Конкурентният купувач "Парамаунт пикчърс" пък се отказа, понеже смяташе исканата цена от 1 млрд. долара за прекалено висока.
"Дженерал електрик" обнови предложението за "Дриймуъркс" преди около две седмици. В момента предложената цена е 900 млн. долара и покриване на дългове в размер на 500 млн. долара.
"Дриймуъркс" беше създадена през 1994 г., като един от основателите е Стивън Спилбърг. За още една причина за прекъсването на преговорите с "Юнивърсъл" се смята нежеланието на Спилбърг да се съгласи с условията на сделката, които биха могли да ограничат контрола му над филмовото студио.
Около 80 на сто от акциите на "Юнивърсъл" са собственост на технологичната компания "Дженерал електрик", а 20 на сто са притежавани от френската "Вивенди Юнивърсъл".
Студиата на Стивън Спилбърг са изключително привлекателни с колекцията си от хитови филмови заглавия.
Компанията обаче закъснява с предложения на пазара за дискове с формат UMD (Universal Media Disc) за портативните мултимедийни плеъри на "Сони". Пазарът за този вид дискове се развива изключително бързо. За разлика от първите DVD дискове, където продажбите достигаха 100 хил. броя след повече от девет месеца, в момента около 10 заглавия в UMD формат са постигнали подобни продажби от март досега. Според експерти форматът е изключително обещаващ и не наранява печалбите на филмовите студиа, понеже не канибализира пазара за DVD заглавия. Досега за портативното устройство на "Сони" се предлагат около 300 филмови заглавия. "Юнивърсъл" продава 22 свои филма, а "Парамаунт хоум ентертейнмънт" има 21 предложения.