„Фикосота" започна износ на радиатори за Япония

„Фикосота" започна износ на радиатори за Япония

„Фикосота” ООД експортира 2000 маслени радиатора за Япония и стана първата българска компания пробила на този пазарен сегмент. Очакванията са следващата година износът да се увеличи на 10 хиляди броя радиатори, съобщи за "Дневник" Тодор Лилов, началник отдел „Маркетинг”. Шуменското предприятие е специализирано в производството на отоплителни и водонагревателни уреди.

С контрагентите от Япония от шуменската компания са установили контакти на две световни изложения в чужбина. „Началното количество на износа за Япония не е толкова голямо поради факта, че много късно успяхме да преминем сертификация”, обясни Лилов. Преди да се осъществи експортът, представители на фирмата, която дистрибутира продукцията, са били на посещение в заводите на „Фикосота”, за да се убедят лично с производствените възможности и системата за качество. „Продуктите ни минаха успешна сертификация в Япония, а техните стандарти са най-високите в света, особено по отношение на екологичните норми”, обясни Лилов.

„Фикосота” постигна през годината успешна реализация на продукцията си и в Дания и Испания, като в Дания вече има пазарен дял от 10% в областта на електрическите бойлери с водосъдържател с марка Tesy, каза Лилов. По думите му Дания е западноевропейската страна с най-силно присъствие на „Фикосота”. Марката на цялата гама от продукти се приема изключително добре и в Аржентина, като експортът за тази страна позволява натоварване на мощностите целогодишно заради местоположението й. Реализиран е износ и на 4000 газови печки в Южна Африка.

Компанията е разширила през тази година външните си пазари в още седем страни. „Фикосота вече изнася продукция в над 50 страни на 5 континента. Марката Tesy е много добре развита на пазарите в Русия, където в областта на отоплителната техника компанията има пазарен дял от 7 до 10%, в Украйна - 10 - 15%, в Румъния той надхвърля 50%, в Сърбия и Черна гора - 20 - 25%. „Целенасочено подкрепяме тези пазари, инвестираме в марката и провеждаме рекламни акции с цел увеличаване на присъствие на пазарите”, каза Лилов. „Фикосота” присъства от дълго време и на пазарите на Тайван, Хонконг, Кувейт, Ирак, Индия, Южна Корея, Непал, Франция и др.