„Фикосота" започна износ на радиатори за Япония
С контрагентите от Япония от шуменската компания са установили контакти на две световни изложения в чужбина. „Началното количество на износа за Япония не е толкова голямо поради факта, че много късно успяхме да преминем сертификация”, обясни Лилов. Преди да се осъществи експортът, представители на фирмата, която дистрибутира продукцията, са били на посещение в заводите на „Фикосота”, за да се убедят лично с производствените възможности и системата за качество. „Продуктите ни минаха успешна сертификация в Япония, а техните стандарти са най-високите в света, особено по отношение на екологичните норми”, обясни Лилов.
„Фикосота” постигна през годината успешна реализация на продукцията си и в Дания и Испания, като в Дания вече има пазарен дял от 10% в областта на електрическите бойлери с водосъдържател с марка Tesy, каза Лилов. По думите му Дания е западноевропейската страна с най-силно присъствие на „Фикосота”. Марката на цялата гама от продукти се приема изключително добре и в Аржентина, като експортът за тази страна позволява натоварване на мощностите целогодишно заради местоположението й. Реализиран е износ и на 4000 газови печки в Южна Африка.
Компанията е разширила през тази година външните си пазари в още седем страни. „Фикосота вече изнася продукция в над 50 страни на 5 континента. Марката Tesy е много добре развита на пазарите в Русия, където в областта на отоплителната техника компанията има пазарен дял от 7 до 10%, в Украйна - 10 - 15%, в Румъния той надхвърля 50%, в Сърбия и Черна гора - 20 - 25%. „Целенасочено подкрепяме тези пазари, инвестираме в марката и провеждаме рекламни акции с цел увеличаване на присъствие на пазарите”, каза Лилов. „Фикосота” присъства от дълго време и на пазарите на Тайван, Хонконг, Кувейт, Ирак, Индия, Южна Корея, Непал, Франция и др.