Балканските филиали на "Практикер" увеличават продажбите му

Балканските филиали на "Практикер" увеличават продажбите му

Най-голямата германска компания за продажба на домашни потреби "Практикер" (Praktiker AG) отчете ръст от 68 на сто в приходите си за четвъртото тримесечие на миналата година в сравнение с предходния отчетен период, съобщи "Блумбърг". Основната причина за добрите резултати е разрастването на веригата в България и Румъния, обясняват високопоставени представители на мениджмънта на дружеството, цитирани от агенцията.

Продажбите за последните три месеца на 2005 г. са се увеличили до 717 млрд. евро (870 млрд. долара). Продажбите на групата извън Германия са нараснали с 15 на сто. За цялата изминала година "Практикер" увеличи продажбите си с 3.4% до 3.03 млрд. евро. За 2004 г. стойността им е била 2.93 млрд. евро.

До миналата година "Практикер" беше собственост на третата по големина в света търговска верига за продажба на едро и дребно - "Метро" (Metro AG). През ноември компанията продаде поделението си за домашни потреби. В момента "Метро" все още държи 40.5% от капитала на "Практикер". От "Метро" съобщиха, че възнамеряват да използват събраните средства, за да разширят дейността си и да отворят нови магазини в Източна Европа. Конкретните намерения на групата са да се развиват в България и Румъния, където растежът е най-голям.

"Практикер" е четвъртата по големина верига от типа "направи си сам" в цяла Европа. Пред нея са английската "Кингфишър" (Kingfisher Plc), френската "Лирой Мерлин" (Leroy Merlin) и още една германска компания - OBI, която е собственост на търговската група "Тенгелман" (Tengelmann Group).

След период от последователни загуби "Практикер" отчете отново печалба през 2004 г. Основната причина за това са рекламите и намаленията на най-разнообразни стоки - от обзавеждане за баня до градински мебели. Компанията разполага с общо 340 магазина, 65 от които са извън Германия.