"Джимис" влиза в търговската мрежа
Плановете на компанията са да влезе в търговските обекти в София, а на по-късен етап и в другите градове в страната.
"Джимис" пуска и три нови марки, които ще се позиционират в средния и високия клас и ще са пряка конкуренция на познатите продукти на "Делта" и "Дарко". Това са "Зиг-заг" (Zig Zag), "Голд" (Gold) и "Платиниум" (Platinium). От всяка една марка ще има сладолед на клечка и по шест различни вкуса в кутийка от 500 г, предназначени за домашна консумация. "Зиг-заг" е насочен към младежката аудитория и ще е в най-ниския клас от трите марки. "Голд" ще заеме средния, а "Платиниум" - високия ценови сегмент. Сладоледите обаче няма да са по-скъпи от тези на основните конкуренти на компанията, обясни Гетов.
"Джимис" води в момента преговори с различни търговски обекти в страната, с някои вериги бензиностанции и заведения за хранене. Сладоледите ще се продават от специални фризери, които в момента се доставят. Дружеството ще произвежда и сладолед в канти, които са предназначени за "хорека" сектора (хотели, ресторанти, кафенета). Имаме намерение да работим с голяма част от скъпите ресторанти и хотели, обясниха от компанията.
Капацитетът на новата фабрика е между 5 и 7 тона на ден и според плановете в началото производствените мощности ще са натоварени на 30-40 на сто. За сравнение, капацитетът на водещите компании на сладоледения пазар в България е поне три-четири пъти по-голям. Постепенно ще се стремим да увеличим производството, като плановете ни са да си възвърнем инвестициите до три години, обясниха още от "Джимис".
"Джимис" разширява дейността си в момент, в който пазарът на сладолед в България се променя значително.
Наскоро хранителният гигант "Нестле" купи сладоледите "Делта" в световен мащаб и сделката включва и подразделенията на компанията в България. Очаква се в скоро време от "Нестле" да обявят плановете си за развитие на сладоледения сегмент. Също така в момента се подготвя сделка с другия основен играч на пазара в България - "Дарко", към който австрийският инвестиционен фонд "Уинг екуити" проявява интерес. В края на миналата година собственикът на "Дарко" Петър Цветков обяви, че към края на този месец може да има развитие по преговорите.
Навлизането на чуждите инвестиции ще изостри значително конкуренцията на пазара, който така или иначе не е голям. По информация на компаниите през миналата година продажбите на сладолед не отчетоха планирания ръст заради неблагоприятните климатични условия.