"Арселор" спечели "Дофаско"
"Арселор" спечели битката на гигантите, след като за пореден път на 16 януари повиши офертата си. Предложението изненада анализаторите на металургичния сектор, които смятат, че "Арселор" плаща прекалено висока цена за присъствие на северноамериканския пазар. От "Арселор" обявиха, че покупката ще увеличи пазарния им дял в световен план от 14-15 до 18 процента и ще доведе до ръст на годишното производство с близо 10 процента до 55 млн. тона.
"Дофаско" е базирана в Онтарио, но има производствени мощности и в САЩ и Мексико. Компанията произвежда широк спектър от продукти, но главно обслужва нуждите на американската автомобилна промишленост, като изнася около 5.5 млн. тона от необходимите за сектора стоманени изделия. Компанията продава 30 на сто от продукцията си в САЩ и има пазарен дял от 10 процента в страната.
След отказването на "Тисен Круп" акциите на германската компания се повишиха с близо пет процента на Франкфуртската фондова борса. Макар мениджърите на "Дофаско" да препоръчваха офертата на "Тисен Круп", инвеститорите бяха доволни, че дружеството не предложи прекалено висока цена за канадската металургична компания. "Тисен Круп" ще плати неустойка за оттеглянето от сделката в размер на около 108 млн. долара.
От компанията обаче обявиха, че все още планират експанзия в Северна Америка. Освен разширяване на притежаваните вече производства на континента германската компания смята да търси възможности за стратегическо партньорство с местни компании или придобиване на по-малки производители в региона.