"Русенска корабостроителница" увеличи приходите си с 30% през 2005 г.
“Русенска корабостроителница” беше приватизирана през април 1999 г. от германското дружество Rousse Shipyard Beteiligungsgesellschaft. Програмата за строителство на плавателни съдове на компанията е запълнена до началото на второто полугодие на 2009 г. с договори, които вече са влезли в сила, съобщиха още от компанията. През тази година ще бъдат построени седем нови плавателни съда. Два от тях са поръчани от “Клипер груп”. Останалите са за германски параходства - три за “Брийзе” и по един за “Крон” и за “Нимрих и Прам”. В програмата за следващите три години корабостроителницата ще построи и пет съда по 7 хил. т дедуейт за нов клиент от Холандия. От приватизацията на “Русенска корабостроителница” АД до момента във фирмата са построени над 35 кораба.
“Русенска корабостроителница” АД предаде на собствениците им през януари два плавателни съда след ходови изпитания във Варна. Корабите бяха пуснати на вода в края на миналата година. Единият от тях е сухотоварен кораб за германската фирма “Крон”. Другият е танкер химикаловоз за английската фирма “Кресцент танкшипс”, част от “Клипер груп”, което е едно от най-големите частни датски параходства. В края на миналата година за Германия отплува новопостроеният многоцелеви товарен кораб “Дитзум”. Той беше осмият кораб, построен по поръчка на Briese Schiffahrts GmbH & Co.
Ръководството на корабостроителницата полага непрекъснати грижи за квалификация и преквалификацията на работниците, казаха също от фирмата. В завода действа специализиран център за преквалификация на кадри. Годишно в него се провеждат по четири курса за заварчици и тръбари. От януари заплатите на персонала ще нараснат от 10 до 40%. Повишението е в зависимост от количеството и качеството на работата, като целта на мениджмънта е с тази стъпка да стимулира ръста на производителността на труда.