"Юниливър" иска да консолидира акциите си в Британия
Британско-холандската компания за хранителни продукти "Юниливър" планира сплит на акциите си, като ще предложи три нови акции за всяка притежавана, съобщи Ройтерс. Компанията планира разделянето за холандските собственици. Във Великобритания хранителното дружество иска да замени 20 притежавани акции за девет нови. Листваните в Ню Йорк акции на компанията ще бъдат разделени в съотношение едно към три подобно на холандските.
"Юниливър" освен това обяви намерението си да оттегли ценните си книжа от Франкфурт и Цюрих поради нисък обем на търговията. Предложенията ще бъдат представени на общата среща на акционерите през май. Тогава компанията смята да предложи на гласуване кандидатурите за двама нови директори - Байрон Гроут, работил доскоро в ВР, както и Жан-Сирил Спинета, бивш директор в KLM.
С намеренията си да промени структурата на акциите си "Юниливър" става поредният холандско-британски гигант, който се опитва да опрости управлението на ценните си книжа на международните борси.
"Юниливър" се опитва и да намали разходите си, като възложи на външна компания дейността на ИТ отдела си в Австралия. Изпълнител е индийската компания "Сатям компютър сървисиз".
Хранителният гигант си е поставил за главна задача да увеличи ръста на бизнеса си в САЩ през 2006 г. Страната е най-големият пазар за "Юниливър в света", като дружеството иска да увеличи присъствието си чрез нови серии потребителски продукти и здравословни храни. Хранителната група възстановява дейността си в САЩ след трудности през 2004 г., но мениджърите й смятат, че продажбите от близо 10 млрд. долара в страната могат да доведат до подобряване на операциите. За миналата година ръстът достигна 3.2 на сто. "Юниливър" очаква програмата за възстановяване да доведе до ръст на продажбите в световен план между 2 и 4 на сто и се надява ръстът в САЩ да надмине миналогодишния.
Експерти от хранителния гигант посочват, че като цяло продажбите на продукти в САЩ имат ръст между 1 и 1.5 процента годишно, но отделни марки хранителни продукти имат двуцифрен ръст на продажбите. Големите компании от сектора се опитват да се възползват именно от тези ниши на растежа.
В областта на потребителските продукти "Юниливър" смята да се съсредоточи върху по-достъпните серии "Дав" и "Акс", след като миналата година продаде серията аромати "Калвин Клайн". Като цяло компанията намалява цените на хигиенните си и козметични продукти, като се опитва чрез увеличение на общите продажби да компенсира проблемите си от 2004 година.
"Юниливър" иска да се заеме по-активно с директен маркетинг на продуктите си от серията "Дав", съобщиха източници от сектора. Компанията ще използва за пръв път директен маркетинг за промоцията на сапуните от козметичната серия. Дружеството смята да инвестира над 43 млн. долара за реклама на марката "Дав". Първият нов продукт ще е дезодорант против изпотяване, който не цапа дрехите. Предвижда се и продажбата на серия шампоани за боядисана коса. Изпълнител на програмата за директен маркетинг е агенцията "Крейк Джоунс" (Craik Jones), която управлява и директната продажба на продуктите за коса на "Юниливър".