Веригата за кафе "Кофихевън" отваря две заведения до април

Веригата за кафе "Кофихевън" отваря две заведения до април

Полската верига за кафе "Кофихевън интернешънъл" (Coffeeheaven International) ще отвори първите си две заведения в София до края на април. Това съобщиха за "Дневник" представителите на веригата за България "Кофихевън интернешънъл България" (CHI Bulgaria - "КХИ България"). Заведенията ще се намират в двата мола в столицата, които се очаква да бъдат открити през следващите седмици на бул. "Стамболийски" и срещу хотел "Хемус".
Заведението в "Мол ъф София" ще е разположено на площ от над 80 кв. метра и ще има 50 места. Другото ще е повече от два пъти по-голямо и ще има около сто места. Кафенетата са съобразени с концепцията на веригата за дизайна и продуктите, които се предлагат в тях.
По думите на Нина Георгиева, която е мениджър на "КХИ България", до края на годината трябва да бъдат отворени поне още две заведения. През следващата година плановете са за откриването на нови три кафенета, като някои от тях най-вероятно ще са извън София. Това е планът минимум, обясни Георгиева.
Международната верига стъпва в България чрез създаването на смесено дружество.
"Кофихевън интернешънъл" е базирана в Полша и оперира на пазарите в Централна и Източна Европа. Веригата е едно от първите дружества, листвани на лондонската борса, чийто бизнес е съсредоточен в Полша. Компанията първоначално е регистрирана във Великобритания като дъщерна компания на "Бейкъри сървисис" (Bakery Services). През 2001 г. тя се отделя като самостоятелна компания.
В момента веригата разполага с над 42 обекта в Централна Европа. От тях 30 са в Полша, 5 - в Чехия, и 7 - в Латвия. Стратегията на компанията е да се развива и в другите страни от региона и в прибалтийските републики. Плановете на "Кофихевън интернешънъл" са да разшири мрежата си до 350 обекта.
"Кофихевън интернешънъл" е специализирана в предлагането на различни видове кафе, приготвено по разнообразни рецепти. В менюто са включени още сладкиши и сандвичи. Този тип заведения са силно разпространени в страните от Западна и Централна Европа и в САЩ.
Според отчетите на компанията приходите за миналата финансова година, която приключи през март 2005 г., са със 78 на сто повече от предходната. Веригата е завършила годината с постъпления от 3.9 млн. паунда преди данъчното облагане.
Пряк конкурент на "Кофихевън интернешънъл" тук ще е българската верига "Онда", която вече има над пет заведения на ключови места в столицата. Плановете на компанията са да излезе и извън София. Надпреварата в сегмента се очаква да се засили и заради намеренията австрийската "Теста Роса кафе" да стъпи на пазара тук.