"Дисни" иска да привлече повече интернет реклама
Медийната компания "Уолт Дисни" иска да увеличи приходите си от интернет реклама, като предлага безплатно в интернет някои от известните си сериали, предаде Ройтерс. Сериите на "Отчаяни съпруги" и "Изгубени" ще включват рекламни клипове, които потребителят не може да пропусне, обявиха от компанията. Това е първият случай, в който телевизионна компания предлага най-популярните си програми безплатно в интернет. Досега единствено Си Би Ес предлага епизоди на Survivor, но на цена от 99 цента.
Според източници, цитирани от "Уолстрийт джърнъл", досега десет рекламодателя са проявили интерес към този тип промоция. Сред тях са "Форд мотър", "Проктър енд Гембъл" и "Юниливър". Потребителите ще могат да изберат между стандартен рекламен клип и интерактивна рекламна игра.
Епизодите от популярните сериали ще се появяват в интернет в деня след излъчването си по телевизията. "Уолт Дисни" вече има и споразумение за продажба на част от програмното си съдържание в интернет магазина на "Епъл" iTunes. Услугата ще заработи от новия сайт на канала Ей Би Си от 30 април.
Телевизионните компании се опитват да запазят приходите си от реклама от появата на нови технологии, които позволяват запис на програмата и пропускане на рекламите.
Предлагането на атрактивно телевизионно съдържание в световната мрежа може да доведе до по-голямо търсене на компютърна техника и подходящ интернет достъп, посочват експерти от ИТ индустрията. Предлагането на предавания в интернет предлага изключителен потенциал за телевизионните компании, смятат те.
Новият начин за разпространение на сериалите доведе до дискусии относно заплащането на авторски права на актьорите, както и на дружествата с ексклузивни права над съдържанието на Ей Би Си. Големи търговски вериги като "Уолмарт" пък се опасяват, че безплатният интернет достъп ще доведе до спад в продажбите на сериали на DVD.