"Юнивърсъл" отваря филиал в Румъния

"Юнивърсъл" отваря филиал в Румъния

Медийна компания "Юнивърсъл мюзик" (Universal Music) ще отвори представителството в Румъния, което ще бъде първото навлизане в региона за повече от десет години, предаде агенция Ройтерс. Решението на "Юнивърсъл" е продиктувано от силния икономически ръст в Източна Европа, както и успехите на местните певци. Офисът, който ще бъде разположен в столицата Букурещ, ще отвори врати на 1 юни, само седем месеца преди очакваното влизане на страната в Европейския съюз.
От най-голямата музикална компания в света заявиха, че представителството й в Румъния ще бъде първото от предвидените четири нови в региона. "Юнивърсъл" вече е получила лиценз за откриването на новия филиал в северната ни съседка. Музикалното дружество вече присъства в Унгария, Полша, Чехия и Словакия още от 2004 г.
Притежаваната от френския медиен и телекомуникационен конгломерат "Вивенди" (Vivendi) компания пожъна силен успех с денс сингъла на румънски, изпълняван от О-Zone - "Драгоста дин тей", която в превод означава "Любов под липата". Над 2 млн. копия бяха продадени от хитовия сингъл в Германия, Франция, Швейцария, Австрия и Чехия.
Комбинацията от растящи приходи, среден икономически ръст от 5 на сто, очакванията за намаляване на пиратството, както и по-добрите дистрибуционни условия са реална възможност за успех в Румъния, заяви президентът на "Юнивърсъл" за Централна и Източна Европа Вико Антипас, цитиран от Ройтерс.
През 2004 г. северната ни съседка е отделила около 35 млн. долара за музика, с което се нареди на 43-то място по обем средства, вложени в сектора. Според последните данни пазарът на музика в Румъния през 2001 г. се изчислява за 13.7 млн. долара. Само за последните четири години пазарът на музика в северната ни съседка е нараснал с над 150%, сочат данните от "Юнивърсъл мюзик".
Скандалната руска група "Тату", която нашумя през 2003 г., също има договор с "Юнивърсъл". Нейните хитове завладяха световните класации и дадоха знак на музикалните компании, че е време да се насочат към развиващите се пазари, което кара анализатори да смятат, че скоро може и други дружества от бранша да стъпят в региона.
"Юнивърсъл мюзик" продължава да отстоява лидерските си позиции, като за 2005 г. отчете ръст на оперативната печалба до 480 млн. евро срещу 359 млн. евро година по-рано. Силното представяне на компанията, която работи с едни от най-известните и печеливши групи като U2 и рапъра 50 Cent, се дължи на високия ръст на продажбите, усилията на компанията по отношение на намаляване на разходите, както и по-малко от предвидените разходи за модернизация през 2005 г., отбелязват от собственика "Вивенди".