Русе насрочи търг за наем на рекламни площи
Общинската управа на Русе насрочи търг за отдаване под наем на терени, предназначени за разполагане на рекламно-информационни елементи с площ над 3 кв.м. Наддаването ще е явно и ще бъде в три последователни дни на юни - 19, 20 и 21. Кандидатстващите ще се борят за наемане на 49 части от терени публична общинска собственост. Документи за участие се закупуват и получават от центъра за административни услуги и информация, сектор "Общинска собственост". При липса на интерес към провеждането на търга, повторен е обявен за началото на юли при същите условия.
Общинският съвет на Русе прие обща схема за разполагане на рекламно-информационни елементи с площ над 3 кв.м преди няколко месеца. Тя беше изготвена от експерти в кметската администрация и съдържа 101 позиции. Наредба №12 на общинския съвет за рекламната дейност на територията на Русе урежда реда и условията за разпространяването на информация със средствата на външната реклама, надписите, информационно-указателните табели и другите видове рекламни елементи, разположени върху недвижими имоти и външни пространства. Всяка година се актуализира цялостната схема на преместваемите обекти на територията на общината, като се включват и рекламните съоръжения с площ над 3 кв.м.
На територията на Русе около 50 билборда са собственост на национални мрежи агенции за външна реклама. Сред тях са "Кривицки и сие" ООД, "Рекламна мрежа 5" ООД, "Кресли" ООД. Местни рекламни агенции като „ВИП 97" също притежават някои от съоръженията. Компаниите "Ден Бравен", „Прециз интер холдинг", „Приста ойл" например също са собственици на рекламни съоръжения на територията на Русе, като ги ползват за реклама на собствените си дейности и продукти. Общината чрез предприятието си "Каре" притежава и стопанисва билбордове. Освен това собственост на местната управа са 25 афишни табла и афишни колони. Общинското предприятие е ангажирано със сервиза на рекламните съоръжения на територията на Русе, както и с изграждането на нови. За първи път през 2004 г. в Русе се проведоха търгове за отдаване на рекламните съоръжения според схема с места за поставянето им, която се актуализира ежегодно съобразно интереса на агенции, физически и юридически лица.