"Интерконтинентал" проучва пазара в България и Румъния

Международната хотелиерска верига "Интерконтинентал" (Intercontinental) гледа на България и Румъния като големи потенциални пазари за навлизането си. Това обяви вчера Георг Шлегел, директор "Развитие" в "Интерконтинентал хотелс груп" (Intercontinental Hotels Group), по време на провеждащия се в София строително-инвестиционен форум РИНФОР. Той вижда възможности за стъпването на компанията в София и Варна и няколко други града, които привличат инвеститори. В Румъния интересът е насочен към Букурещ, Сибиу, Тимишоара и други градовете, където са съсредоточени производствени мощности. Компанията не е инвеститор в хотелите. Собствениците ползват нейните марки на франчайзингов принцип, като заплащат за това, или тя им управлява обектите по договор. Групата планира да навлезе в двете страни както с луксозната си марка "Интерконтинентал", така и с тези в средния клас - "Холидей ин" (Holiday Inn), "Холидей ин експрес" (Holiday Inn Express) и "Краун плаза" (Crowne Plaza). В София през юни ще бъде открит първият хотел на компанията - "Холидей ин", докато в Букурещ вече са "Интерконтинентал" и "Краун плаза".
Георг Шлегел обясни, че София предлага добри възможности за почивка заради планината и за бизнес туризъм с организирането на семинари, конференции и фирмени мероприятия. За развитието на хотелите в столицата са необходими редица съпътстващи дейности, каквито вече се предлагат - добри ресторанти, опери, театри, кина, транспорт. Необходимо е навлизането на повече евтини авиокомпании, които да предлагат ниски цени на самолетните билети, смята Шлегел. По думите му, ако до една държава се предлагат само скъпи билети, не могат да се чакат много туристи. Българският туризъм има голям потенциал, включително и по Черноморието въпреки допуснатите грешки с презастрояването, каза Шлегел. Според него в Източна Европа има възможности за по-бърза възвращаемост на инвестициите в хотел - до 15 години, докато този срок в Германия вече е 25 години заради голямата конкуренция между веригите. Той препоръчва на предприемачите да се насочат към хотели от типа 3 и 3+ звезди, които са най-търсените в цял свят.
Към "Интерконтинентал хотелс груп" са още веригите "Индиго" (Indigo) и апартаментните "Стейбридж суитс" (Staybridge Suites) и "Кендълууд суитс" (Candlewood Suites). В групата влизат над 3600 хотели с над 537 хил. стаи в близо 100 страни и 27 млн. клубни членове. Всяка година над 120 млн. гости отсядат в хотелите на компанията.