"ГлаксоСмитКлайн" иска част от бизнеса на "Пфайзер"

"ГлаксоСмитКлайн" иска част от бизнеса на "Пфайзер"

Британската фармацевтична компания "ГлаксоСмитКлайн" планира да отправи оферта за 15 млрд. долара за бизнеса с продукти за грижа за здравето на американския си конкурент "Пфайзер", пише в. "Файненшъл таймс". Евентуалната сделка ще трансформира най-големия в света производител на лекарства без рецепта във втория по големина за медикаменти, давани с предписание. Според източници, близки до преговорите, кандидати за подразделението на "Пфайзер" ще бъдат още "Колгейт Палмолив", "Рекит Бенкисер" (Reckitt Benckiser), "Джонсън енд Джонсън", както и германската "Байер". Крайният срок за подаване на офертите за бизнеса на "Пфайзер" е 6 юни.
По-рано тази година "Пфайзер" обяви, че ще продаде бизнеса за потребителски продукти, към който спадат обезболяващият крем "Бенгей" и капките за очи "Визин" и който е един от най-печелившите за "Пфайзер", въпреки че съставлява едва 10 на сто от дейността на американката фармацевтична компания. Американското дружество се реши на тази стъпка с цел да се съсредоточи основно към фармацевтичния бизнес. Още през февруари "Пфайзер" намекна за тези си намерения, като тогава се обсъждаше и вариантът бизнесът за потребителски продукти да бъде отделен.
Продажбата на това производство подчертава трудните за фармацевтичната индустрия времена. В края на миналата година Ройтерс посочи, че съкращенията в сектора за 2005 г. са достигнали 24 396 хил. души, което е два пъти повече в сравнение с година по-рано. Притиснати от правителствата за прекалено скъпите медикаменти обаче, "Пфайзер" и няколко други по-малки компании предприемат планове за намаляване на разходите. Прекалено малката доходност на лекарствата кара все повече компании от сектора да търсят нови възможности посредством нови закупувания.