"Еко-Елда" купува част от бензиностанциите на "Еко петролиум"

"Еко-Елда" купува част от бензиностанциите на "Еко петролиум"

Дистрибуторът на горива "Еко-Елда България", собственост на гръцката "Хеленик петролиум", ще придобие част от мрежата от бензиностанции на "Еко петролиум", след като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши вливането на обособена част от българската верига в структурата на гръцката.
Двете дружества не притежават господстващо положение на българския пазар и предстоящата сделка няма да предизвика съществена промяна в пазарното положение на страните, обясниха мотивите си от комисията в писмо до медиите в понеделник.
Към момента "Еко-Елда" притежава 23 обекта за продажби на горива на дребно, колкото има приблизително и "Еко петролиум", което я прави петата по големина верига в страната след "Петрол", "Шел", "Лукойл" и ОМВ. След сделката гръцкото дружество ще продължи да държи незначителен дял на пазара, което не създава опасност от блокиране на конкуренцията, става ясно от мотивите на КЗК. При изготвянето на положителното становище за сделката са взети под внимание и позициите на конкурентите в сектора, се посочва още в съобщението на комисията до медиите.
Засега от двете дружества отказват да коментират сливането. Сделката за концентрация ще бъде представена официално в началото на следващата седмица, когато е насрочена пресконференция, обясни Янис Поликандриотис, изпълнителен директор на "Еко-Елда", като отказа повече подробности. От офиса на "Еко петролиум" също отказаха информация в понеделник с мотива, че представителите на ръководството отсъстват.
За намеренията за сливане на бизнеса на двете петролни компании с марката "Еко" се заговори официално още преди около два месеца, когато от поглъщащата страна изпратиха искане до КЗК за разрешение за концентрация. Тогава от двете дружества отново отказаха коментар с аргумента, че преговорите продължават.

"Еко-Елда" е част от най-голямата индустриална и търговска корпорация в Гърция - "Хеленик петролиум". Корпорацията в момента изпълнява инвестиционна програма за 200 млн. долара за разширяване на мрежата си от бензиностанции в България и Сърбия. В България дружеството е собственик на 23 обекта за продажби на горива на дребно на територията на цялата страна. Планът на гръцката компания е да увеличава броя на бензиностанциите си на българския пазар с около 10 обекта на година, като в крайна сметка те достигнат общо 80 на брой, се казва в информацията на пресата. Тя ще се опита да увеличи дела си в продажбите на дребно до 10 на сто от целия пазар в България.