"Главболгарстрой" ще строи Околовръстното на София
"Обединение Юг" с лидер "Главболгарстрой - Инфраструктурно строителство" и подизпълнители "СК13 - Пътстрой" и "Главболгарстрой" (ГБС) ще строят Околовръстното шосе на София, а "Пътинвестинженеринг" е избрана за строителен надзор на обекта. Това съобщи изпълнителният директор на агенция "Пътища" Веселин Георгиев. Изборът на фирмите беше най-лесното, сега предстоят два месеца тежки битки за отчуждаване на терените, допълни той. Това означава, че реалното строителство ще започне най-рано през септември. Консорциумът около ГБС спечели конкурса в надпреварата с оферта от 32.740 млн. лв. без ДДС. Това беше най-ниската от общо шест оферти. ГБС обещаха да ремонтират пътя в срок от 20 месеца. Те ще трябва да изградят с параметрите на магистрала отсечката от 4.7 км между Бояна и "Симеоновско шосе" заедно с един пътен възел. Това означава, че цената на един километър ще бъде около 8 млн. лв. Средства за изграждането на обекта не са предвидени в бюджета на агенция "Пътища" за тази година. Проблем с изпълнителя обаче няма да има, защото според офертата той приема половин година да не му се плаща. Не е ясно как ще се реши проблемът с изплащането на компенсациите на отчуждените собственици. Най-вероятно правителството ще вземе решение за отпускане на допълнителни средства.
Предстои да бъде открита процедурата за избор на проектант на останалата част от южната дъга на Околовръстното шосе от магистрала "Тракия" до "Ломско шосе", каза Георгиев. Това са около двайсетина километра, които са разделени на три участъка според обявената оперативната програма "Транспорт" на правителството, която ще се финансира със средства от структурните и Кохезионния фонд на Европейския съюз. Това са отсечките от Врана до Симеоново (9 км), от ул. "Бъкстон" до магистрала "Люлин" (7.6 км) и връзката от "Люлин" със северната дъга на Околовръстното, която е с дължина 5 км. Необходимите средства за проектиране на трасето са 21.5 млн. лв., а за изграждането му - 108 млн. евро.