Превозвачите пак останаха без разрешителни за Турция
Разрешителните за обратен превоз на товари до Турция са изчерпани и превозите до Армения и Грузия са блокирани, съобщиха от Съюза на малките и средните превозвачи. По споразумението с южната ни съседка България ще получи 14 хил. разрешителни на два равни транша. Първите седем хиляди разрешителни свършиха още през април. Българската страна преговаря за отпускането на документи от втория транш, като допълнително турската страна даде още хиляда. Помолили сме да бъдат отпуснати и останалите шест хиляди, коментираха от транспортното министерство. Оттам подчертаха, че Турция е увеличила от 6 на 14 хил. разрешителните за 2006 г. Министър Петър Мутафчиев вече предложи на турския си колега отпадането им или увеличението за този вид превози. Идеята е превозите между двете страни да бъдат либерализирани. До момента обаче турската страната не е отговорила на българското предложение. Членовете на Съюза на малките и средните превозвачи се оплакват, че изпускат превози и поради липсата на разрешителни работят на загуба или намаляват навлата. България ще иска увеличение на броя на разрешителните за Армения или отпускане на допълнителни, защото определените 100 също вече са изчерпани. През следващата седмица ще се състои смесена комисия по транспорта, на която въпросът ще бъде обсъден. Според експертите на транспортното министерство за пръв път от две година насам разрешителните са изчерпани. За да осъществяват превози в Армения, нашите транспортните компании трябва да заплатят 300 долара, за да влязат в страната.
До края на тази година българските превозвачи, които осъществяват международни превози, трябва да се прелицензират, за да могат да работят и след влизането на България в ЕС, съобщи зам.-директорът на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Красимир Калайджиев. Той посочи, че компаниите трябва да докажат наличието на 9000 евро за първи камион и по 5000 евро за всеки следващ, професионална годност и компентентност, каквито са изискванията на общността. Ако България стане член на ЕС, компаниите трябва да притежават евролиценз. За онези, които не могат да отговорят на изискванията за финансова стабилност, ще продължат да осъществят превози само в България и трябва да покрият изискванията до 2010 г. С приемането на поправките в Закона за автомобилните превози ще бъде определен срокът за прелицензиране на компаниите. Проектът ще въведе строги изисквания за почивката на шофьорите. Според европейските изисквания ще има седмичен лимит за управление на превозното средство от 56 часа, а за две седмици шофьорите могат да карат най-много 90 часа. След шофиране от 4.5 часа водачът ще трябва да разпусне най-малко 45 минути или на два пъти по най-малко 15 минути.