"Карфур" започва да строи първия си магазин

"Карфур" започва да строи първия си магазин

Френската верига за бързооборотни стоки "Карфур" (Carrefour) обяви, че ще инвестира малко над 80 млн. евро в България и ще изгради търговски център и хипермаркет в България. Новината съобщи Българската агенция за инвестиции във вторник. Както "Дневник" писа преди дни, френската верига ще влезе на българския пазар чрез гръцката "Карфур Маринопулос" (Carrefour Marinopoulos), която държи правата за Гърция, Кипър и България.
Хипермаркетът ще бъде със застроена площ от близо 20 хил. кв.м. Търговският център ще е със застроена площ от 70.5 хил. кв.м и ще има четири нива. Инвестиционният план на френската компания предвижда през тази година да бъдат вложени близо 34 млн. евро, а през следващите две съответно по 24 млн. евро.
Френската верига "Карфур" е една от най-големите в световен мащаб и е на първо място по продажби в Европа, изпреварвайки британската "Теско" и германската "Метро". По-голямата част от продажбите на компанията - близо 60%, продължават да са на вътрешния пазар. Сравнявайки развитието на "Карфур" с това на най-големия й конкурент - германската група "Метро", французите се очаква да запазят първото си място и занапред, анализира наскоро специализираната консултантска агенция "Планет ритейл". В Европа "Карфур" има силни позиции в Испания, Белгия, Италия и Гърция и е добре представена и на полския пазар. Корпоративната страница на френската верига съобщава, че продажбите за миналата година са близо 74.5 млрд. евро, което е с 2.5 на сто повече от предходната година.
"Маринопулос" е една от големите търговски компании в Гърция, представител на някои известни чужди вериги. "Маринопулос Карфур" е джойнт венчър между двете дружества и има 17 магазина в Гърция с марката "Карфур". Нетните продажби на смесената компания за 2004 г. са над 2 млрд. евро. Гръцката компания вече работи на българския пазар, като наскоро вкара веригите "Маркс енд Спенсър" и "Сефора".