"Ню моумънт, ню айдиас" стана рекламна агенция на годината

"Ню моумънт, ню айдиас къмпани" (New Moment New Ideas Company) стана рекламна агенция на годината на завършилия в събота Седми фестивал на Асоциацията на рекламните агенции в Албена, който от тази година официално се казва ФАРА.
Победилата агенция спечели дванадесет награди в девет от дванадесетте конкурсни категории, като в три от тях се пребори за златото. До първите места в разделите за телевизионна и кинореклама и рекламна кампания "Ню моумънт, ню айдиас" достигна със създадените за "Нова телевизия" реклами, което от своя страна осигури на медията връчвания за първи път приз за рекламодател на годината.
Въпреки че победата на "Ню моумънт, ню айдиас" беше предричана неофициално от почти всички 12 членове на журито, в съревнованието за голямата награда на ФАРА, агенцията срещна сериозна конкуренция в лицето на миналогодишния победител "Ноубъл графикс криейтив студио". Агенция на годината за 2005 г. направи сериозна заявка за приза и през тази година, след като стигна до златото в категориите за пресреклама, външна реклама (Out of Home) и креативно използване на медия. Работата на "Ноубъл" беше отличена и с още едно сребро и два бронза.
До злато в категориите освен "Ню моумънт" и "Ноубъл" достигнаха само още три агенции - "Огилви енд мейда София", "Амекси" и "Колкуърк", а три категории останаха без големи победители. Така членовете на журито спазиха намеренията си да се възползват от дадената им от регламента възможност да оставят категориите, в които представянето е най-слабо, без призьори. Изненадващо е обаче, че без голяма награда остана категорията "Дизайн", която според статистиката на АРА беше най-конкурентната по брой на заявките след тази за телевизионна реклама. Предварително фаворитизираната категория на телевизионната реклама пък остана само с четири номинации, изпреварена по този показател дори от категорията за радиореклама, определяна единодушно като много слаба. "Много съм изненадан от част от номинираните и наградени заявки. Най-добре е да се провери кой за какво е гласувал, тази информация е достъпна в АРА", коментира Емил Захариев, творчески директор на спечелилата агенция.
В провеждания за седма поредна година фестивал тази година участваха 446 заявки, което е абсолютен рекорд за участие досега. "Ню моумънт, ню айдиас" държеше първото място и по брой предложения с направените 52 заявки за участие. За сравнение, вторите в класирането по този показател "Хътс JWT" бяха с 27.
От тази година фестивалът има освен ново име и ново лого, новости имаше и по отношение на конкурсните категории и начина на определяне на победителите.
Телевизионна реклама и кинореклама
1. Ало, Календар (серия от 3: Елвис, Травестити, Яйце), "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
2. Виждам, че не ставаш (серия от 3: Ембрион, Затворник, Покойник), "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
3. Топкрок, "Формшлаг"
Радиореклама
1. Богатите също плащат: Проститутка, Такси, Барман, "Огилви енд Мейда София"
2. Юда - Нешънъл джиографик мегазин, "Маккан-Ериксон София"
3. Моооооооооооол, "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
Пресреклама
1. Туборг партита - серия, "Ноубъл графикс криейтив студио"
2. Знаменитости (серия шест: Ицо - хазарта, Ирина Флорин - цвят лилав, Мара - отварачката, Гого - папионката, Ицо - камата, Наско Сираков - обецата), "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
3. Нечупливо - серия, "Ноубъл графикс криейтив студио"
ООH (Out of Home)
1. Туборг партита - серия, "Ноубъл графикс криейтив студио"
2. WC постери, "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
3. Ниски страсти, Цифромания, Искрено лично, Разум чувства, Невероятно факт, Права задължения, Бързи пари, Топ оферта, Статус символ (билборди - серия девет), "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
Дизайн
1. няма
2. Do Something Memorable (серия 3: лимон, шофьорски изпит, правила), "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
3. Календар, "Маккан-Ериксон София"
Корпоративна идентичност
1. Brigada, "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
2. Елена Владимирова - корпоративна идентичност, студио "Ентусиазъм"
3. Чек Пойнт Чарли джаз ресторант - идентичност за клубната дейност на ресторанта, студио "Ентусиазъм"
Опаковки и етикети
1. няма
2. Нескафе фрапе - Миксер, "Маккан-Ериксон София"
3. Девин - стъклена бутилка, "БудиноваБранд"
Интернет реклама
1. Together Season 2 ( www.coca-cola.bg), "Амекси"
2. sofbuild - www.sofbuild.com, "Амекси"
3. blisswork - www.blisswork.com, "Амити студио"
Автореклама
1. няма
2. коледна картичка, "Лоу Суинг комюникейшънс"
3. лига на разказвачите, "Идео Саачи енд Саачи"
Събития
1. Оцелей на партито на AXN, "Клокуърк"
2. Откриване на SONY център - Пловдив, студио "Ентусиазъм"
3. Умираш да узная, "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
Нова медия и креативно използване на съществуваща медия
1. Витошка, "Ноубъл графикс криейтив студио"
2. BigSmall - вложка в списание (серия от две), "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
3. Завод Пиринско, "Ноубъл графикс криейтив студио"
Рекламна кампания
1. Умираш да ги гледаш, "Ню моумънт ню айдиас къмпани"
2. Нечуплив гранитогрес, "Ноубъл графикс криейтив студио"
3. Да поговорим спокойно в бъдеще време, "Ню моумънт ню айдиас къмпани"