Сделката на "Кейбълтел" и "Естнет" чака одобрение
Преговорите между двата кабелни оператора "Кейбълтел" и "Естнет" (доскоро "Евротур сат ТВ") очевидно вървят към финализиране и се очаква само одобрението на два регулатора. Доказателство за това е не само потвърждението от офисите на двете компании, но тиражираните тези дни сред домашните потребители рекламни листовки с предлаганите от "Естнет" услуги. В брошурите се посочва, че "Естнет" е запазена търговска марка на "Кейбълтел" АД.
Сделката ще бъде факт, когато по придобиването на "Естнет" от "Кейбълтел" се произнесат Комисията за регулиране на съобщенията и Комисията за защита на конкуренцията, а това още не се е случило, обясни за "Дневник" вицепрезидентът международно бизнес развитие на оператора Димитър Радев, според когото рекламите са изпреварили фактическото сключване на сделката.
Той уточни, че няма промени в договорените още през май параметри на сделката, когато все още вървеше оценка на активите на втория по големина кабелен оператор в България - "Естнет". Тогава компанията излезе с официално съобщение, че е договорила закупуването на мажоритарен дял в "Евротур сат ТВ". Без да назове стойността на сделката, Радев заяви, че най-вероятно "Кейбълтел" ще купи изцяло "Естнет".
В резултат на консолидацията двете компании ще притежават повече от 20% от кабелния бизнес в България. Само "Кейбълтел" по думите на Радев държи около 12-13 на сто, а конкурентът им - над 10%. Мрежите ни се припокриват в София и Стара Загора, т.е. не можем механично да съберем дяловете си, но общият ни дял ще бъде над 20%, коментира през май Радев.
Фокус на двата оператора ще бъде предлагането на "тройната услуга", която включва телевизия, интернет и телефон по един кабел, в общо 25 града на страната. Най-вероятно (което потвърждават и рекламните брошури) тя ще бъде продавана под търговската марка на "Кейбълтел". Сделката с "Естнет" ще бъде третата стъпка на "Кейбълтел" към окрупняването на българския кабелен пазар за последната година. През есента на 2005 г. компанията купи бизнеса на два регионални доставчика - "Рекординг Хасково" ООД и шуменския оператор "Вариант 62" ЕАД, като придоби части от капитала им, даващи й възможност за контрол.
Сред кабелните оператори, с които "Кейбълтел" водеше преговори за окрупняване, беше и "Евроком Пловдив". Компаниите обаче не стигнаха до споразумение, а междувременно през юни пловдивският оператор продаде изцяло бизнеса си на "Евроком кабел мениджмънт България". По данни на компанията в София тя има най-голям или съизмерим с този на "Естнет" пазарен дял и покрива 93-95% от територията на столицата.
Според оценката на участници на пазара след сливането общият дял на двете дружества при кабелната телевизия ще достигне 15-18%.