Туристически компании предлагат яхтени круизи
Туристическата компания "Марина груп", която е специализирана в предлагането на яхтени пътувания, е обслужила през тази година над 13 хил. български и чужди гости. Информацията съобщи изпълнителният директор на компанията Веселин Лазаров по време на първата специализирана конференция "Развитие на яхтения бизнес в България", която се проведе в края на миналата седмица в Бургас по инициатива на "Дневник" и "Диневи&ко". В събитието взеха повече от 120 представители бизнеса в страната.
"Марина груп" разполага с осем яхти, с които организира пътувания из българското Черноморие. Компанията предлага както пътувания за един ден, така и цели пакети. Намерението ни е през следващата година да концентрираме дейността си върху предлагането на т.нар. яхтени чартъри, обяви Веселин Лазаров. Това са туристически пакети за шест дни, които включват пътуване по цялото българско крайбрежие и обратно, храна и др. Компанията подписва договори с чужди туроператори, които й осигуряват яхтени туристи. През тази година "Марина груп" е обслужвала предимно туристи от Германия и Русия и има договор с германския туроператор "Некерман", който е в групата на "Томас Кук".
Засега по-голям интерес към яхтените чартъри проявяват чуждите туристи, но напоследък и българи решават да прекарат лятната си почивка на яхта, посочи Лазаров. Българите обаче предпочитат по-кратките пътувания, обясни още той.
Яхтеният туризъм е на прага на своето развитие в България, обясни по време на конференцията представителят на британския туроператор "Фърст чойз" Богдан Христов. Той обяви, че туроператорът е проучвал потенциала на българския туристически пазар за предлагането на яхтени пътувания чрез специализираното си звено "Сън сейл". Според представителите на "Сън сейл" дестинацията е привлекателна заради добрите ценови нива и динамичното развитие на отрасъла. Компанията предлага яхтени пакети за нас 20 дестинации по света.
Все още конкуренцията в яхтения туризъм е прекалено слаба и страната не е позната като яхтена дестинация, признаха представителите на компаниите. За да привлича яхтени туристи, черноморските курорти трябва да предлагат добри инфраструктурни условия, посочиха още от фирмите.