Антимонополният орган разреши концесиите на морските летища
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде зелена светлина на концесиите на морските летища във Варна и Бургас. Комисията разреши сключването на договора между държавата и "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" за концесия на гражданските летища за обществено ползване Бургас и Варна.
Според антимонополистите наличието на единствен лиценз за летищен оператор налага естествен монопол за всяка компания, която стопанисва летищата, и затова комисията приема господстващото положение и смята, че то не е основание за забрана на концентрацията. Също така според КЗК възможността концесионерът да направи ценови злоупотреби с размера на летищните такси е малка, защото те са обект на регулация от държавата в съответствие с Международната организация за гражданско въздухоплаване ИКАО. Според комисията концентрацията може да се отрази положително върху черноморския туризъм и качествено да подобри летищната инфраструктура.
Консорциумът между германската "Фрапорт" и варненската "БМ стар" ще получи правото да стопанисва през следващите 35 години двете морски летища. Договорът беше одобрен в началото на септември. Сделката е за общо 403 млн. евро инвестиции. Концесионерът обеща, че още от следващото лято летищата ще обслужват пътниците по-бързо и ще ги превозват в нови автобуси. След две-три години и 100 млн. евро инвестиции двете ключови за черноморския туризъм летища може да имат и нови терминали, за да обслужват до 6 млн. души годишно.