Рекламно изложение събира над 180 участника
Над 180 фирми и агенции ще участват в 16-ото издание на изложението "Реклама ЕКСПО", което ще се открие в началото на следващата седмица, съобщиха организаторите от Националния дворец на културата и "Прим дизайн". Броят на заявките за участие за поредна година може да бъде определен като рекорден, като за първи път профилът на участниците ще обхваща компании от всички сфери на рекламата. В числото на гостите и участниците са рекламни, маркетинг и PR агенции, специалисти по дизайн и визуални комуникации, национални и частни медии, производители и дистрибутори на продукти и материали за реклама, рекламодатели, представители на бизнеса, професионални сдружения, браншови организации, преподаватели и студенти по графичен дизайн.
Организаторите дори обмисляли в рамките на форума да има организиран уъркшоп, на който студентите да могат да представят възможностите си и евентуално да намерят работа. "Проблемът с липсата на човешки ресурс в рекламния бранш действително е много сериозен, но тази година времето не ни достигна да организираме и такава своеобразна борса. На следващото издание на "Реклама ЕКСПО" обаче със сигурност ще реализираме и тази идея", обясни Вихра Огнянова, управител на "Прим дизайн".
Сред основните събития на "Реклама ЕКСПО" ще е конкурсът за годишните награди "Златен петел", с които трябва да бъдат отличени най-добрите постижения. Регламентът от тази година предвижда заявките да бъдат разделени в 16 конкурсни категории, като две от тях са съвсем нови - за лого и за дизайн на телевизионни студиа.
Победителите ще бъдат определени от 12-членно жури, назначено от генералния директор на НДК Христо Друмев. Председател на журито е управителят на "КРЕА дизайн" Иво Николов, а сред членовете му има представители на НДК, БНР, БНТ и "Ретро радио".
"Журито е от практици, избрани на партньорския принцип, на който се прави и самото изложение", обясни Петър Първанов, автор на проекта "Реклама ЕКСПО".
Теми, свързани с най-актуалните проблеми и добрите практики, са включени в рамките на дискусионната програма на "Реклама ЕКСПО". Докато тече форумът, ще бъдат изнесени лекциите: "Маркетингови комуникации на мястото на продажбите", "Външната реклама - между печелившата стратегия и губещата есетика", "Заблуждаващата и подвеждаща реклама в България - проблем на потребителите", "Мениджмънт на дизайна в рекламните комуникации", "Българският дизайн - интеркултурни проблеми и перспективи" и др.