България ще се представи с нова визия на туристическата борса в Лондон

България ще се представи с нова визия на туристическата борса в Лондон

Визията на българския туризъм ще бъде радикално променена по време на туристическата борса в Лондон, която ще се проведе от 3 до 9 ноември. Това каза председателят на Държавната агенция по туризъм (ДАТ) Марио ал Джебури. По време на провеждащия се във Варна Панаир на туризма и свободното време Джебури съобщи още, че за първи път страната ни ще се представи на изложението с павилион, промотиращ България като дестинация за СПА и уелнес туризъм. "Искаме посетителите на борсата в Лондон да бъдат изненадани от модерната визия на българския туризъм, каза председателят на ДАТ. Да, ние действително имаме чудесни фолклорни традиции и ценни културни паметници. Този път обаче ще заложим на авангардна анимация и представяне на модерния стил в туристическото обслужване." Анимацията на българския щанд ще бъде поверена на актьорски екип от варненския куклен театър. Със специално подготвено шоу по време на борсата ще се представи и трупата на Нешка Робева.
"Всички служители, които ще работят на щанда, ще бъдат с униформи в цветовете на България, каза Джебури. Ще направим всичко възможно те да достигнат с брошури и сувенири до максимален брой хора и да провокират интереса им да посетят най-напред щанда, после и България." Специално оборудвано помещение ще предлага възможността за тестването на СПА процедури на място, а за лице на българския туризъм е привлечен сър Джон ъф Блестоу, един от лордовете, известен с близостта си до кралското семейство и любовта си към България, каза още Марио ал Джебури.
Сред идеите, които ДАТ ще положи усилия да реализира през следващата година, ще бъде създаването на задгранични туристически представителства, съобщиха от агенцията. Проектът предвижда те да бъдат създадени на базата на публично-частното партньорство. Друга идея, споделена от Ал Джебури във Варна, е и създаването на фонд за реклама, който да бъде формиран с равно участие на държавата и бизнеса. "Засега обаче не можем да се похвалим с подкрепа на тази идея от страна на Министерския свет, каза той. Мнението, около което министрите се обединяват, е, че щом туризмът у нас вече е 90% в частни ръце, бизнесът сам трябва да поеме разходите за туристическа реклама."

Близо 4.3 млн. туристи са посетили България от началото на годината до края на септември, сочат обобщените данни на ДАТ. Това представлява ръст от 5.39% в сравнение с миналата година. Посетилите страната ни с цел почивка или ваканция са 3.6 млн., както и в този случай е отбелязано увеличение от 5.10% в сравнение със същия период на 2005 г. Над 7.2% спрямо 2005 е ръстът на туристите, посетили България с цел почивка или ваканция през летния туристически сезон. В абсолютни стойности това означава 3 млн. души, каза Марио ал Джебури. По предварителни данни приходите от международен туризъм до края на август възлизат на 1.557 млрд. евро. С близо 11% са се повишили и разходите, които българските граждани правят за пътувания в чужбина. Така за първите осем месеца на годината те са надхвърлили 758 млн. евро.