Германски гиганти се обединиха за българските корвети

Германски гиганти се обединиха за българските корвети

На 6 септември в корабостроителница "Люрсен" беше кръстена и пусната на вода втората корвета от клас 130 с името "Магдебург" за нуждите на германския боен флот. Плавателният съд е сходен с проекта за българските корвети
На 6 септември в корабостроителница "Люрсен" беше кръстена и пусната на вода втората корвета от клас 130 с името "Магдебург" за нуждите на германския боен флот. Плавателният съд е сходен с проекта за българските корвети
Двете водещи германски корабостроителници за военни кораби "Люрсен" и "Блум и Фос" обединиха усилията си за спечелването на един от най-мащабните проекти за модернизация на армията - построяването на четири военни корвети за близо 1.4 млрд. лв. Ръководствата на две компании представиха в четвъртък втората корвета от клас 130, която са произвели за нуждите на германския боен флот. Морският съд е последен модел, може да се използва за мисии в кризисни региони, охрана, разузнаване, полагане на мини и е сходен с проекта на българските корвети.
Сигурни сме, че корабът ни е по-добрият и може би това не беше видяно достатъчно добре, заяви в четвъртък собственикът и главен директор на "Люрсен" Фридрих Люрсен. Така той коментира решението на българското военно министерство, което през миналата година класира френската "Армарис" на първо място за изпълнител на проекта. Това стана, след като беше поискано подобряване на офертите сред участници в конкурса. Преди това за изпълнител беше определен друга компания - холандската "Нерведе". До този момент обаче договор с френската компания все още не е подписан.
Презентацията е поредното напомняне към военното министерство, че проектът за корветите трябва да тръгне. Според плановете на военното министерство първият съд трябва е готов през 2008 г., а всичките до 2015 г. Част от сроковете вече са пропуснати. Предложението на "Люрсен" и "Блум и Фос" предвижда доставка на първия боен кораб след 42 месеца. Германските корабостроители смятат, че единствено тяхното предложение е по отношение на реално изпитан боен кораб. Източници от военното министерство бяха в четвъртък скептични, че в близкото бъдеще този проект може да получи "зелена светлина" заради орязания военен бюджет.
Офертата на "Люрсен" и "Блум и Фос" включва офсетна програма за около 150 процента от стойността на сделката. Както германските компании, така и "Армарис" планират да реализират директния си офсет в завода на военния холдинг "Терем" във Варна - "Флотски арсенал". "Люрсен" бяха и една от компаниите, които проявиха интерес към приватизацията на дружеството при първия му опит за раздържавяване.
Корабостроителницата "Люрсен" от години има доминиращо присъствие в доставките на кораби за българските въоръжени сили, след като осигури катери за "Гранична полиция", с които се охраняват морските граници.