Бригите МЮЛВИШ, ръководител "Kорпоративни спонсорства" в OMV: Общата идея е ключова за спонсорските проекти

Бригите МЮЛВИШ, ръководител "Kорпоративни спонсорства" в OMV: Общата идея е ключова за спонсорските проекти

Бригите МЮЛВИШ
Бригите МЮЛВИШ
От 2000 г. Бригите Мюлвиш отговаря за корпоративното спонсорство на групата OMV в целия свят. През 2003 г. тя въвежда програмата OMV Move&Help, с която спечели европейската награда SABRE за 2006 г. за постижения в развитието на бранда и неговата репутация.
Как се роди идеята за програмата OMV Move&Help?
- Когато преди шест години започнах да работя в ОMV, компанията работеше по над сто инициативи в различни области - култура, спорт, опазване на природата и др. Работеше се здраво, но без обединяваща идея. Не се правеха изследвания за възвращаемостта на инвестициите от отделните проекти и за влиянието им върху имиджа на компанията. Затова започнахме да изграждаме цялостна визия за спонсорството в OMV. Концентрирането на усилията в една посока винаги дава по-добри резултати от разпиляването на ресурсите измежду много инициативи. Сега с програмата OMV Move&Help даваме достъп до образование на над 35 хил. деца от Централна и Източна Европа и Пакистан.
Как точно избирате коя програма да подкрепите?
- Големите компании постоянно са атакувани с предложения от неправителствените организации за проекти, които имат нужда от подкрепа. Нашите бюджети обаче са ограничени, затова инвестираме в проекти, които се вписват най-добре в стратегията ни. Едновременно отчитаме, че понякога трябва да отваряме вратите си и за по-непопулярни проекти, за да насърчим и други компании да участват в тях. В България например имаме един проект за ромските деца, за който знаем, че ще се реализира по-трудно.
Поддържането на големи бюджети за спонсорства и социални програми дължи ли се на факта, че работите в бранш, който често е атакуван, например от екологични организации?
- Корпоративното спонсорство е едно от многото проявления на корпоративната социална отговорност, от която всяка компания трябва да се ръководи независимо от бранша си. Само за OMV Move&Help отделяме по 300 хил. евро годишно - по 100 хил. евро за всяка от трите неправителствени организации, с които работим по този проект. Още толкова влагаме и в образователните проекти за детските селища. И това е само основният бюджет.
Как разделяте задълженията по проектите с неправителствените организации - просто отпускате средства или работите съвместно по тях?
- Още в началото на годината се събираме с неправителствените организации и им представяме вижданията си какво искаме да направим. Изслушваме и техните идеи, защото те са професионалистите. Ако ние сме добри в комуникацията и маркетинга, те са тези, които имат творческия подход как да действаме.