БТК откри кол-центъра си за аутсорсинг услуги
Създаденият преди две години от Българската телекомуникационна компания (БТК) център за обслужване на клиентите на американската компания за парични преводи MoneyGram вече разшири клиентската си база и се превърна в един от най-големите контакт-центрове в страната. Започнал дейността си през 2004 г. само с един клиент, днес "БТК контакт" обслужва няколко международни компании, сред които застрахователната компания AIG, "Хотелопия" (Hotepopia), част от хотелиерската верига First Choice Holidays, британския доставчик на бърз интернет ADSL+.
"В момента в центъра работят близо 180 души, като плановете ни са до края на 2007 г. техният брой да достигне 400", заяви по време на официалното откриване изпълнителният директор на "БТК контакт" Джон Гладуиш. Той поясни, че компанията няма проблем с намирането на подходящите хора и че за всяка нейна обява подават молби за работа около 200 - 300 добре образовани, владеещи поне два езика млади българи. Сега центърът обслужва седемнайсет страни в целия свят. Освен международните клиенти контакт-центърът вече е спечелил и няколко български компании. Сред тях са "Петрол", "Сиско България", медийната интернет компания "Уеб медия груп".
В момента в България по данни на самите центрове и според спецификата на дейността им техният брой се движи между десетина и над трийсет. Центровете, чиито операции представляват аутсорсинг в чист вид, са няколко. Ако се броят и онези, които компаниите създават, за да обслужват собствените си клиенти, те със сигурност ще надхвърлят 30. Такива освен БТК имат и трите мобилни оператора, компаниите за комунални услуги, банките, компании от ИТ сектора. Само на територията на "Бизнес парк София" са съсредоточени няколко и то от най-големите кол-центрове в страната. Първенство засега държи центърът на "Хюлет-Пакард", където вече са наети над 250 души. Той обаче по-скоро попада в категорията на контакт-центровете, които имат за цел да се грижат и да поддържат собствените си клиенти. Ако се сравняват по броя на наетите оператори, "БТК контакт" заема второ място по големина след този на "Хюлет-Пакард", но разгледан като център за аутсорсване на дейности на други компании, той определено е най-голям.
Според експерти очакваната тенденция на пазара на аутсорсинг услуги, извършвани от контакт-центрове в България, е окрупняването им. Дали то ще се случи между вече стъпилите тук, или ще се появи нов международен партньор, който ще започне да изкупува вече работещи центрове, или ще си изгради свой, представители на бизнеса все още само обсъждат като част от възможните варианти.
Кол-центрове за аутсорсинг
- "БТК контакт"
- "Софика"
- "Инлайн"
- "Мелън България"
- "Кол-център България"
- "Имро"