Тръгна търгът за "Дунав мост II"
Министерството на транспорта обяви евро търга за изграждането на "Дунав мост II" при Видин - Калафат. Ведомството откри процедурата за избор на компания, която да изгради инфраструктурата на моста по българския бряг на реката, съобщиха от ведомството.
По проекта, финансиран със средства по програма ИСПА, се предвижда да се изградят на българския бряг 15-километрова електрифицирана жп линия, терминал за международни товари, модернизация на станцията за пътници, 8-километров магистрален път и друга прилежаща пътна инфраструктура.
Всички компании, които искат да участват могат, да подават офертите си до 21 май 2007 г. пред транспортното министерство. То организира задължителна информационна среща с кандидатите на 3 април догодина. Преди време Европейската комисия одобри къса листа на кандидатите за проектирането и строителството на моста. Това са френско-италианско-българският консорциум "Буик/Трансстрой Варна/Ризани де екхер", германско-австрийско-италианският "Зюблин/Алпине майердер/Ейфел конструкшън металик" и френско-българският "Венси/Главболгарстрой/Мостстрой", испанската фирма "ФСС конструксион" и германско-испанският консорциум "Хохтиф/ Орбаскон хуарт лейн".
Стойността на строителството на втория мост при Видин - Калафат е 236 млн. евро, от които 226 млн. лв. ще струва самото строителство. Европейската инвестиционна банка финансира проекта със заем от 70 млн. евро, толкова е и участието на програмата ИСПА на Европейския съюз. Държавата участва във финансирането с 60.7 млн. евро. Изграждането на моста ще отнеме поне 24 месеца, като плановете на транспортното министерство са строителството да приключи през 2009 г.
За да участват, кандидатите трябва да имат минимален годишен оборот 60 млн. евро за всяка от последните три години. От 2000 г. насам те трябва да са завършили поне два проекта от подобен мащаб за минимум 36 млн. евро, за да бъдат допуснати до процедурата. От тях се изисква да могат да подсигурят и поне 15 млн. евро за изпълнението на проекта, както и оборудване, с което да могат да извършат строителните работи по поне 70 на сто от проекта.