"Чепино автотранспорт" остана единствен кандидат за обществения превоз във Велинград

"Чепино автотранспорт" остана единствен кандидат за обществения превоз във Велинград

"Чепино автотранспорт" ООД остана единствен кандидат в конкурса за обществен превозвач в община Велинград, след като другият участник - панагюрската фирма "Автотранс 1", оттегли документите си. Това съобщи за "Дневник" заместник-кметът на Велинград и председател на комисията по конкурса Никола Вецов.
"Чепино автотранспорт" в момента се управлява от бащата и брата на депутата от ДПС Фидел Беев - Димитър и Красимир Бееви, а сестра му Аделина Субева е началник на автогарата във Велинград. "Чепино автотранспорт" е досегашният превозвач, който е изпълнявал тази роля в продължение на 10 години. Конкурсът беше обявен в края на 2006 г. поради изтичане на срока на предишния. Новият е също за 10-годишен период. Вторият участник в него е оттеглил документите си преди отваряне на офертите, уточни Вецов. Това е станало, след като е бил отворен общият пакет документи и председателят на комисията е дал срок на участниците да проверят автобусния парк на двете фирми.
"Пред мен не е коментирано защо "Автотранс 1" се отказва, а и аз не съм искал обяснение", заяви Никола Вецов. От фирмата също отказаха да коментират оттеглянето си. Договорът с "Чепино автотранспорт" все още не е подписан, но според Вецов това е въпрос на дни, а и съгласно решението на общинския съвет се допуска предварително изпълнение на договора.
Това е причината цената на билета в градския транспорт на Велинград да скочи от 0.20 на 0.40 лв., тъй като тази цена беше заложена като минимална цена за участие в конкурса. Тя беше част от критериите, заложени в конкурсната документация. С 50% скочиха билетите от Велинград до Ракитово и по направлението Велинград - Костандово - Дорково. Доскоро велинградчани пътуваха до Ракитово за 1 лв., но цената от понеделник, 8 януари, е 1.50 лв.
Според председателя на комисията Никола Вецов в офертата на фирмата въобще не е бил заложен параметър цена. Превозвачът е трябвало да отговаря на редица условия, свързани с вида и броя на транспортните средства, и той е представил всичките изискани от комисията документи.
По утвърдената транспортна схема бъдещият превозвач ще извършва курсове по 25 линии, сред които и линии от републиканската пътна мрежа до София, Пловдив и Пазарджик. Останалите линии са в рамките на община Велинград.