"Оракъл България" представи нови версии на топ продуктите си
Последните версии на петте водещи софтуерни приложения за бизнес клиенти представи във вторник "Оракъл България" пред журналисти и така се включи в едновременната световна премиера на продуктите на компанията. Става дума за подобрените продуктови линии на най-популярния продукт на Оракъл - Oracle E-Business Suite Release 12, на Siebel CRM 8 - приложение за управление на връзките с клиентите, на PeopleSoft Enterprise Release 9.0 - за управление на човешките ресурси, и две версии на JD Edwards - JD Edwards World A 9.1 и JD Edwards Enterprise One 8.12. Първото от последните две приложения е разработено специално за IBM платформа, а второто е фокусирано върху производството и първата му версия е била предназначена за винопроизводители.
"Преминаването на досегашните ни клиенти към новите версии не е задължително и ще бъде безплатно", обяви мениджърът по продажби на бизнес приложения Орлин Дочев.
От един месец компанията има и нова ценова политика за продажбата на бизнес софтуера си. Тя унифицира лицензирането на различни продукти и предвижда специални отстъпки и цени за малките и средните предприятия. "Намалението на цените за малките потребители ще бъде от 50 на сто нагоре", обясни Дочев.
От компанията не се ангажираха с конкретна оценка на българския пазар на бизнес приложения, но посочиха, че за 2006 г. публично са анонсирани десетина внедрявания специално на системи за управление на връзките с клиентите. Двата най-големи играча на този пазар са "Оракъл" и SAP, които държат съответно първо и второ място на американския пазар и второ и първо - на европейския.
Макар че финансовата година на софтуерната компания не е завършила, по предварителни прогнози очакваният ръст на продажбите й от бизнес приложения ще достигне нивата от 150%, каквито бяха и през миналата година.
"Спечелихме доста големи проекти през 2006 г. и дори няма да ни стигнат консултантите по внедряванията", каза Дочев. В момента "Оракъл България" разполага с екип от петима консултанти. От компанията очакват силно търсене на софтуер за управление на връзките с клиентите от българските банки. През 2006 г. "Оракъл България" е завършила първата фаза на инсталацията си в Първа инвестиционна банка.