Собственикът на "Диема" поделя бизнеса си на Балканите

Собственикът на "Диема" поделя бизнеса си на Балканите

Британското дружество "Апейс медия", което е мажоритарен собственик на "Диема вижън" и "Телевизия ММ", е подписало договор за партньорство на Балканите с Ем Ти Джи (MTG - Moderm Times Group Broadcasting) - международна група от компании с централно управление в Швеция, собственик и разпространител на телевизионни програми. Партньорството ще се осъществи чрез създаване на нова съвместна компания - "Болкан медия груп лимитид", в която дяловете на "Апейс" и Ем Ти Джи ще бъдат 50 на 50. Това съобщиха от българския офис на "Апейс".
Сделката ще се реализира чрез прехвърляне на дяловете на "Апейс медия" в пет дружества в България и Македония към дъщерната й компания "Болкан медия груп лимитид", след което 50% от нея ще бъдат купени от Ем Ти Джи. Според информация, изнесена на фондовата борса в Стокхолм, където се търгуват акциите на Ем Ти Джи, стойността на сделката е 8.5 млн. евро.
Първата стъпка на новото дружество ще бъде с част от получените от Ем Ти Джи средства да изкупят дяловете на миноритарния акционер в "Диема вижън" - "Диема груп", която според системата ДАКСИ е собственост на Емил Славчев и "Нейта холдингс лимитид". "Още когато станахме мажоритарен собственик на "Диема вижън", беше предвидена възможността за пълно изкупуване на компанията", каза Анатоли Белчев, изпълнителен директор за Източна Европа на "Апейс медия". Въпреки че след изкупуването Емил Славчев няма да е съсобственик в "Диема вижън", той ще запази поста си на генерален директор на тв групата.
"Новосъздаденото смесено дружество има потенциала да постигне добра печалба благодарение на динамично развиващия се пазар на телевизионна реклама в България и Македония", коментира сделката пред Ройтерс Дидие Щьосел, председател на борда на директорите на "Апейс медия". По думите му поради малкия им размер в абсолютно изражение растежът на обемите на тв реклама в Източна Европа е огромен. "Ако във Великобритания отчетеш ръст на рекламните си приходи от няколко процента годишно, си щастлив.
За сравнение, ако в Централна и Източна Европа постигнеш под 15 на сто, си разочарован", коментира Щьосел. Той посочва, че средната сума на инвестиции в тв реклама на човек от населението в Западна Европа е около 70 долара годишно, в Централна Европа - 30 долара, а в България и Македония - съответно 10 долара и 5 долара. Щьосел посочва още, че финансовата мощ на Ем Ти Джи ще подпомогне засилването на позициите на съвместното дружество на медийния пазар на Балканите.
Ем Ти Джи е международна група от компании, специализирана в разпространението на телевизионни програми, които оперират в над 30 страни. Групата е най-големият оператор на ефирни и платени телевизионни програми в скандинавските и балтийските страни, мажоритарен акционер в най-голямата верига от независими телевизионни канали в Русия и най-големият частен радиооператор в скандинавския регион.
"Апейс" ще прехвърли следните участия на съвместното дружество:
- "Диема вижън" АД - 66%
- "Телевизия ММ" ООД - 66%
- "Апейс интернет Болканс" - 100%
- "Апейс медия България" - 100%
- "ТВ Ера Македония" - 66%