До май ще приключи строителството на ферибота в Никопол

До май ще приключи строителството на ферибота в Никопол

До края на април ще бъдат изградени всички съоръжения в българската част на трансграничния фериботен комплекс Никопол - Турну Мъгуреле. Това съобщи инж. Петър Железов, представител на холдинг "Пътища", който е изпълнител на обекта в Никопол. На територията на терминала по проект трябва да бъдат изградени административна сграда и помещение за митническа проверка и дезинфекция. Вече са готови администрацията и халетата и активно се работи по изграждането на ро-ро рампата, на която ще акостира фериботът, обясни Желязков. Той допълни, че най-ниската част на рампата е 14.50 м, което гарантира работа на терминала независимо от нивото на реката. Изградена е и защитна стена с дължина 130 метра. Строителството на фериботния комплекс в Никопол стартира в края на миналата година и въпреки забавянето заради пълноводието на Дунав върви по график. Всички съоръжения ще са готови до края на април, а довършителните процеси трябва да приключат до август, уточниха от холдинга. В момента на площадката работят 120 човека. Общата стойност на проекта е 5 млн. евро, от които 30% са осигурени от бюджета. Комплексът е разположен на 14 хил. кв.м, като 6 хил. от тях са изградени върху насипни конструкции навътре в реката.
Вече се виждат очертанията и на "огледалния" комплекс, който се изгражда на румънска територия при Турну Мъгуреле. Той ще бъде по-различен от българския и неговото строителство е много по-лесно, защото се работи на готов терен, а не на подводни части, обясни Желязков. Сериозен проблем се оказва закупуването на ферибот от българска страна, който да обслужва отсечката, сподели кметът на Никопол Любен Лаков. Румънската страна вече е купила кораб, а ние все още преговаряме, допълни кметът. Той уточни, че въпросът се обсъжда в Министерството на транспорта. Най-вероятно няма да бъде купуван нов фериботен кораб, а ще бъде докаран използван плавателен съд, който да отговаря на параметрите на комплекса. Очаква се до края на март този въпрос да бъде решен, категоричен е Лаков. По проект фериботът ще прави 12 курса на ден - по 6 на румънския и на българския кораб.