За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
Неутрално.
*****
НеутралноVIVA LAS VEGAS
*****
НеутралноПредлаганият вариант за входно съоръжение на тръбопровода БАП е екологична бомба със закъснител. Одобреният от правителството вариант включва използуването на метода SPM (Single point mooring) , при който в Бургаски залив ще бъдат разположени една или повече плаващи платформи- буйове. Танкерите, транспортиращи нефта, ще се швартоват (завързват) за тези буйове и ще разтоварват превозвания нефт, който по подводен тръбопровод ще достига до брега.
Този метод се използува успешно , но при други навигационни, географски и хидрографски условия. При условията на Бургаския залив предлаганите входни съоръжения ще бъдат една екологична бомба със закъснител, която ще заплашва околната среда и туристическата индустрия не само в границите на залива, но и в целия регион между Несебър и н. Маслен нос.
На първо място при тези буйове са неизбежни „малки”, „технологични” разливи при съединяването и разкачването на шланговете за разтоварване. В откритата част на залива и при неблагоприятни метеорологични условия такива „малки” разливи няма да може да бъдат контролирани и установявани , а още по малко ще бъде възможно ликвидирането на последствията от тях.
На второ място, тръбопроводите, по които нефта ще тече до брега, ще бъдат с дължина няколко хиляди метра и диаметър над 500 мм. Те ще бъдат заровени в траншеи под нивото на дъното, но ще преминават през територията на целия залив, където са разположени котвените стоянки на корабите, посещаващи пристанищата на Бургас. Има голяма вероятност от случайна или умишлена повреда на тези тръбопроводи при пускането или вдигането на котвите на корабите или при друг навигационен инцидент. Разлива на нефт в такъв случай ще бъде много голям.
Метеорологичните и хидрографските условия на Бургаския залив са такива, че един разлив ще засегне голяма част от крайбрежието и ще бъде катастрофален за природата и туризма по цялото южно Черноморие. Авариите обикновено се случват при лоши метеорологични условия, което допълнително увеличава размера на щетите.
Контролът на товаро-разтоварните операции в открития залив е затруднен и практически невъзможен, особено през нощта. Като се има пред вид, че танкерите, които ще транспортират нефта няма да бъдат български, ежедневното замърсяване от товара и от самите кораби ще бъде постоянно и практически няма как да се контролира , а последствията от него да се ликвидират.
Единственото приемливо решение, което може значително да намали рисковете от разливи и да ограничи последствията, ако такива разливи се допуснат, е разтоварването на нефта да става на пристанище „Росенец”. Има разработени планове за неговото разширяване, така че да осигури необходимата пропускателна способност.
При използуването му, корабите, които ще разтоварват нефта ще заплащат пристанищни такси, които за проектните количества от 35 млн тона ще бъдат няколко десетки милиона лева. При разтоварване в залива с използуване на буйове ще бъде поискано да няма плащане на такси и е много вероятно че такова искане ще бъде удовлетворено от правителството.
Използуването на брегови пристанищни съоръжения за разтоварване на танкерите е единственото техническо решение, което трябва да бъде приложено и използувано.
Тук не се обсъжда въобще икономическата целесъобразност и изгода за България на нефтопровода Бургас- Александруполис , която е съмнителна.
В момента нефта, доставен на руско черноморско пристанище е с по ниска цена, поради трудностите при транспортирането му през Босфора и големите демюрейджи, които трябва да се плащат при забавянията. При построяване на нефтопровода цената на нефта доставка в Александруполис ще се повиши, като едновременно с това ще се повиши и цената при доставка в Черно море. Това за потребителите, каквато е България е неизгодно и поставя още един въпрос относно ползата от тръбопровода Бургас- Александруполис.
Съображенията за опасност от екологична катастрофа се отнасят и за проекта АМБО, който също предвижда използуване на СПМ, макар и в друг район – север-североизток от Поморие. Необходимо е да се вземат адекватни мерки и да се осигури максимална безопасност на операциите при разтоварването на нефта само на новопостроени терминали на пристанище „Росенец”, като държавата ще получи и допълнителни приходи от пристанищни такси.
*****
НеутралноСбъдна се мечтата на идиота.
Сега остава да ограничим до минимум вредните последствия.
*****
НеутралноPak nisto ne ostana za obiknovenite xora. No ne mi puka veche samo pazete okolnata sreda che inache ste si zaslyzavate perdaxa 100%, ili pone vakanzia v sibir
*****
НеутралноДано не ни вкарат руската тръба. Заливите са по-красиви без тръби, военна охрана и нефтени петна.
Построяването на този нефтопровод най-вероятно ще се забави още повече след намесата на гръцките еколози - в тях ми е надеждата - и ще стане прекалено скъп и ненужен след завършването на турския алтернативен тръбопровод, който е по-безопасен и в екологично отношение, доколкото терминалите вече съществуват и са далеч от протоците.
*****
НеутралноНе може да се отрече успеха на "Дневник" да намерят "авторитетен" критик за статията си - някой си д-р Душепеев (все едно е псевдоним).
Съгласен съм, че вероятно има сериозни рискове за околната среда, както е изтъкнал доста подробно ХХХ. Само че повечето писания по темата ми звучат повече като размишления на тема "опасно е да се пренася нефт". Ами нефтът някакси трябва да се пренася. Освен това, за да има нормален живот, трябва да се доставя от точка А до точка Б, иначе щяхме да сме на конни впрягове.
Някой ще каже - да се пренася, но не през България. Ами най-добре да забраним и употребата на автомобили в България, защото също не е безопасно за околната среда. В крайна сметка не е ли по-добре да се видят ползите и вредите и така да се претегля. А ползи вероятно ще има, ако се пренася. Ако не се пренася, значи няма еко проблем.
Същото многословие важи и за прословутата "руска зависимост". Ами да вземем да пренасяме норвежки или канадски нефт, само че май няма как да стане. За съжаление или не сме между Русия и Европа и понеже засега Русия изнася за Европа, а не обратното, ще трябва да се съобразим с това и ако може да спечелим. Щом толкова се натискаха всички за някакви си дялове, сигурно има кяр.
А иначе ако се върна на Душепеев - не само тази тръба, но и много други тръби в България може да се спукат. Да спрем ли да живеем с ток, бензин и топло заради това?
*****
НеутралноТози нефтопровод е не само политически провал. Той има всички индикации да стане и икономически. Не зная защо, но като че чувам вече, класическото оравдание на българския комунист: "такива бяха времената..."
*****
НеутралноДраги Геле, добре е да се изкажеш, но се подготви малце.
ТОЗИ ТРЪБОПРОВОД САМО МИНАВА ПРЕЗ БЪЛГАРИЯ! Цели 155 колометра. И 51% са руска собственост.
Нефтохим Бургас се захранва сега и в бъдеще от танкери. Толкоз.
И затова говорим, че освен рискове друго за България няма. Това е, кратко и ясно.
Явно и ти си от тези, които като чуят петрол и веднага им потича лигата и забравят да мислят.
*****
НеутралноЕ, какво като е 51% руска собственост. Да не е единствената руска собственост 51% в България? И какво като Нефтохим и сега се захранва с танкери. Този тръбопровод няма нищо общо с Нефтохим.
И освен, че е кратко, въобще не е ясно. И не виждам да си по-подготвен въобще. Иначе виждам, че само си по-самоуверен и вероятно глупав. Защото от такива като теб полуидиоти само чувам за всевъзможни рискове щом се произнесе Русия. Най-малко рискове има като не се прави нищо. Пък за файдата - може и да има, може и да няма. Ще видим
*****
НеутралноТова, че 51% е руска собственост и ще има преференциален данъчен режим значи, че България няма да получи почти нищо срещу това, че 155 километра нефтопровод ще минават през плажове и национален парк ( защитена зона).
Нефтохима го споменах, защото само той е бензинова рафинерия в България и друга няма да има. Така, че за нащия бензин тръбопровод не ни трябва.
А относно рисковете покрай руската нефтена индустрия и прилаганите от нея технологии - просто влез в интернет, ако си толкова незапознат. А моите познания са и преки. Не само по картинки.
*****
НеутралноЛетях преди два дни над буйовете от които Абу Даби товари нефт за цял свят. По-точно две от точките и в момента имаше два танка. От 150-200 м не се виждаше нито капка разлят петол. На север към Катар прекрасен 5-звезден курорт Джебел Дана процъфтява на два км от друга точка. Добре че тук думата демокрация е мръсна думичка и не се налага да четем по вестниците Дупешиевци разни. Изобщо в петролните княжества туризмът (и то свързан с морето) процъфтява. А колкото за Русия това е приказки за тинейджъри - хората над 50 имат поглед и върху двата съюза в които България е била - в единия не беше луксозно но пък нямаше просяци по улиците и пенсионерите имаха шанс да умрат от старост и болест но не от глад и студ. Политиците не се грижат за хората те ми говорят за грижа за природата!? Едни защитават американски интереси други руски а заедно и двете страни защитават своите интереси срещу народа си! Абе...
*****
НеутралноСъгласен съм с кавичките на нашата "демокрацията", но драгий, ако случайно си забелязал, днешната наша демокрация е много по близо до руската, нежели на френската или шведската.
А за просяците, да нямаше просяци при комунизма, но пък за твоя информация,имаше "Наредба за скитничеството", която бе отменена точно от тези които свалиха Бай Тошо.
Така малко си сбъркал ваксата.
*****
НеутралноDa se sboguvame s Burgaskiq Zaliv. Opeloto shte se provede na plajnata ivica do Bunkera na 1 Juli 2007 ot 20h. Zapowqdaite.
*****
ГневноНямам думи за селския и тесногръд негативизъм, който цари тука... Всички днешни вопли срещу нефта ми приличат на случая с кока-колата по комунистическо време, с тва ни учеха колко сме били зле по онова време (щото за мой късмет съм роден в късния комунизъм и не помня много, освен чавдарската си връзка). Е нищо не се е променило и досега, същите идиоти виждам, само с обратен знак...
*****
НеутралноТръбата нямаше да заслужава тази дискусия, ако не беше тази нейна част в залива, който на практика е една пета от нашето крайбрежие. А запазването на всеки сантиметър там е важно. Разливите по сушата се ограничават вного по-лесно. Морето обаче е уязвимо.
И аз мисля че този нефтопровод ще бъде поредният грандомански соц проект, който ще се превърне в провал. Не само политически и икономически, но и технологически. Може да е последната дума на технологията, но времето на нефта наистива изтича. Делът на новите източници на енергия се увеличава с всяка година. Този нефтопровод е обречен да пресъхне, ако изобщо заработи.
*****
ВеселоКаквито са тъпанари в живота-такива са и във форумите!Едно подновено старо изказване срещу всичко,постигнато от коалиционното правителство,не може да бъде нищо друго,освен наново изказана стара глупост."Грандоманските& quot;соцпроекти изведоха БГ на предни позиции,всред индустриалните държави,а семкаджийските"икономис ти",след 1989 г. доведоха до там България да догонва себе си от преди 18 години.Но щом догонваш себе си,благодарение на такива недоразвити коментатори и аналитици- псевдоеколози,псевдополит лози,псевдополитици и псевдограждани,никога не можеш да догониш,не само американците,ами табуктуанците.Най-много собствената си опашка.Пази Боже сляпо да прогледне и да се докопа до компютър и интернет.Голите отрицатели са си голи,дори когато са в единен седесерковски/и клонингите им / строй.