Щатска компания предлага ползване на софтуер онлайн

Американската компания Salesforce.com представи в четвъртък последната версия на онлайн базираната си система за управление на връзките (CRM) с клиентите Spring '07 и концепцията си за софтуера като услуга. За по-малко от една година след първото си идване в България компанията, която работи в областта на бизнес услугите "при поискване" (on-demand), е спечелила 5 хил. клиенти в Европа и 51% пазарен дял в региона на Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА), обяви Ричард Дойл, мениджър клиенти в Salesforce.com. Той цитира данни на Gartner, според които пазарът на софтуер по поръчка в региона на ЕМЕА се очаква да достигне през 2007 г. обем от 1.9 млрд. евро. Само Salesforce.com държи над половината от търговията с онлайн базирани CRM решения в региона.
"Страните от бившия социалистически блок са доста отворени за такъв тип оферти, защото продуктите на фирми като SAP, Siebel и Oracle, освен че са много скъпи, още не са проникнали добре на пазара на малките и средните фирми. Затова полето за развитие на Salesforce. com в тях е доста голямо", каза изпълнителният директор на българската консултантска компания OnbоardCRM Лозан Стефанов. От миналата година OnbоardCRM е регионалният партньор на Salesforce.com.
Платформата AppExchange се ползва директно от интернет, без да се инсталира върху сървърите на компанията потребител, т.е. прилага се подходът "без софтуер" (no-software approach).
Бизнесът пести от липсата на инвестиция за хардуер и софтуер, а програмите се осъвременяват безплатно. "Срещу около 795 евро на година получавате пет потребителски акаунта, което бих казал е незначителна сума в сравнение с разходите за локална инсталация на една софтуерна платформа, за персонал за поддръжката й и обучението му, както и неяснота дали тя ще е полезна за фирмата. On-demand платформата позволява тя да се тества онлайн и клиентът да се увери, че му върши работа", обясни още Стефанов. Освен това процесът на въвеждането на платформата е доста по-кратък, дори когато налага известна доработка съобразно нуждите на клиента.
Конкурс за ежегодната награда
"ИТ иновации" за идеи и концепции за нови разработки в областта на ИТ технологиите обявиха
"Сирма груп" АД, OnboardCRM, ТУ - Варна, и "ИТ академия България". Тази година конкурсът е за разработване на приставка (plugin) към водещите CRM on demand платформи SugarCRM и SalesForce.com. Предложенията се събират от 1 до 31 май 2007 г.