Щатска компания предлага ползване на софтуер онлайн

Щатска компания предлага ползване на софтуер онлайн

Salesforce.com представи концепцията си за софтуера като услуга
Salesforce.com представи концепцията си за софтуера като услуга
Американската компания Salesforce.com представи в четвъртък последната версия на онлайн базираната си система за управление на връзките (CRM) с клиентите Spring '07 и концепцията си за софтуера като услуга. За по-малко от една година след първото си идване в България компанията, която работи в областта на бизнес услугите "при поискване" (on-demand), е спечелила 5 хил. клиенти в Европа и 51% пазарен дял в региона на Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА), обяви Ричард Дойл, мениджър клиенти в Salesforce.com. Той цитира данни на Gartner, според които пазарът на софтуер по поръчка в региона на ЕМЕА се очаква да достигне през 2007 г. обем от 1.9 млрд. евро. Само Salesforce.com държи над половината от търговията с онлайн базирани CRM решения в региона.
"Страните от бившия социалистически блок са доста отворени за такъв тип оферти, защото продуктите на фирми като SAP, Siebel и Oracle, освен че са много скъпи, още не са проникнали добре на пазара на малките и средните фирми. Затова полето за развитие на Salesforce. com в тях е доста голямо", каза изпълнителният директор на българската консултантска компания OnbоardCRM Лозан Стефанов. От миналата година OnbоardCRM е регионалният партньор на Salesforce.com.
Платформата AppExchange се ползва директно от интернет, без да се инсталира върху сървърите на компанията потребител, т.е. прилага се подходът "без софтуер" (no-software approach).
Бизнесът пести от липсата на инвестиция за хардуер и софтуер, а програмите се осъвременяват безплатно. "Срещу около 795 евро на година получавате пет потребителски акаунта, което бих казал е незначителна сума в сравнение с разходите за локална инсталация на една софтуерна платформа, за персонал за поддръжката й и обучението му, както и неяснота дали тя ще е полезна за фирмата. On-demand платформата позволява тя да се тества онлайн и клиентът да се увери, че му върши работа", обясни още Стефанов. Освен това процесът на въвеждането на платформата е доста по-кратък, дори когато налага известна доработка съобразно нуждите на клиента.

Конкурс за ежегодната награда
"ИТ иновации" за идеи и концепции за нови разработки в областта на ИТ технологиите обявиха
"Сирма груп" АД, OnboardCRM, ТУ - Варна, и "ИТ академия България". Тази година конкурсът е за разработване на приставка (plugin) към водещите CRM on demand платформи SugarCRM и SalesForce.com. Предложенията се събират от 1 до 31 май 2007 г.