Ново женско списание стъпва на пазара чрез QM
Едно от най-известните женски списания в Италия - "Амика" (Amika), ще излезе на българския пазар през септември. Неговата поява ще стане чрез издателите на мъжкото лайфстайл списание "Макс" (Max) и списанието за дизайн и интериор "Браваказа" (Bravacasa) - QM, които работят с италианското издателство Rizolli Corriere della Sera Media Group.
"Амика" принадлежи към най-високия клас от италиански месечни списания. Новото списание е за класната, софистицирана жена, коментира издателят на българското списание Кристиана Великова. Това, на което ще заложи "Амика", е насочеността към съвременната жена - образована, интересуваща се от новите тенденции, чувствителна, предизвикателна. Екипът на българското издание на "Амика" е вече готов, каза още Великова. Главен редактор на "Амика" ще бъде Богдана Златева.
Издателите на "Амика" имат нови проекти с Rizolli Corriere della Sera Media Group, като до края на годината планират да пуснат на българския пазар още едно издание. Първият брой на "Амика" ще е с тираж от 20 хиляди и ще струва 6 лева. Целевата аудитория е жените между 25 и 45 години.
През 2005 г. "Амика" се нареди на първо място по тираж сред женските издания в Италия с над един милион читатели. Луксозното месечно списание се появява на италианския пазар през 1962 г. Българското издание на италианската "Aмика" ще бъде първото извън Италия.
Rizolli Corriere della Sera Media Group е публична компания, чиито акции се търгуват на фондовата борса в Милано. Продажбите извън Италия формират около една трета от оборота на италианския издател, посочва SeeNews.
През последните три години различни издателски компании започнаха да издават международни списания на български. Чуждите издания набират все по-голяма популярност в страната. Силният икономически ръст в България през последните три години, както и приемането на страната в Европейския съюз от януари 2007 г. засилиха рекламния пазар, от който все повече издания решиха да се възползват.
Сред чуждите издания, присъстващи на българския пазар, са издателите на "Ел" и "Космополитън" - "Санома Блясък България", "Атика медиа България", която издава Joy и "Грация", и "Индипендънт пъблишинг груп" (Independent Publishing Group), в която германската рекламна компания "АРБО медиа" държи 49%. "Индипендънт пъблишинг груп" издава мъжкото списание Еф Ейч Ем (FHM).