"Сърбъръс" купува "Крайслер" за 7.4 млрд. долара

"Сърбъръс" купува "Крайслер" за 7.4 млрд. долара

Днес "Крайслер" е по-стабилна от основните си конкуренти в Северна Америка и с подкрепата на "Сърбъръс" компанията има всички шансове да реализира целия си потенциал", съобщи в официално изявление изпълнителният директор на "Даймлер Крайслер" Дитер Цече. Книжата на германско-американския концерн отчетоха най-силното си покачване за последните две години със 7.8% до 65.3 евро
Днес "Крайслер" е по-стабилна от основните си конкуренти в Северна Америка и с подкрепата на "Сърбъръс" компанията има всички шансове да реализира целия си потенциал", съобщи в официално изявление изпълнителният директор на "Даймлер Крайслер" Дитер Цече. Книжата на германско-американския концерн отчетоха най-силното си покачване за последните две години със 7.8% до 65.3 евро
Компанията за дялово изкупуване "Сърбъръс кепитъл мениджмънт "(Cerberus Capital Management) ще бъде новият собственик на губещото звено "Крайслер" на германския автомобилен концерн "Даймлер", съобщи Ройтерс. Сделката ще бъде за 7.4 млрд. долара и ще прехвърли собствеността на 80% от акциите на "Крайслер" на инвестиционната компания, обявиха представители на германския автопроизводител в понеделник. Новината окончателно потвърди предимството на "Сърбъръс" пред две други инвестиционни компании - "Блекстоун" (Blackstone) и "Сентърбридж" (Centerbridge Capital Partners), които обединиха усилията си, за да установят контрол в американското звено на "Даймлер".
Досега експертите оценяваха подразделението на "Даймлер - Крайслер" на 6 млрд. долара. Това е с 30 млрд. долара по-малко от стойността, която "Даймлер - Бенц" платиха за "Крайслер" преди 9 години. Днес се очаква от "Крайслер" да обявят 1.22 млрд. долара загуба за тримесечието.
В унисон с новината за сделката за "Крайслер" се появи и информацията за продажба на част от мажоритарния пакет акции на американската "Форд". Според близки до компанията някои от членовете на семейство Форд не искат да ръководят един от световните лидери в автомобилната индустрия, ако това носи негативи за компанията. От ръководството на "Форд" отказаха коментар.
"Форд", която се нарежда след "Дженерал мотърс" по големина сред автопроизводителите в САЩ, декларира рекордни загуби от 12.6 млрд. долара за миналата година, а книжата й са изгубили 74% от стойността си от началото на века досега. През септември миналата година "Форд" не изплати дивидент на акционерите си, а пазарният дял на компанията отбеляза свиване за дванадесета поредна година. Всичко това разклати увереността на фамилията Форд за способностите им да управляват автомобилния концерн, коментират от "Блумбърг".