"Елемаг" планира разширение на мрежата си

"Елемаг" планира разширение на мрежата си

Българската верига за бързооборотни стоки от типа "гурме" "Елемаг" откри в понеделник третия си магазин в столицата, в който са вложени 1.3 млн. евро, съобщи създателят на веригата и неrн собственик Божидар Петракиев. По думите му предстои компанията да продължи да се развива, като са планирани поне два нови обекта в столицата.
По думите на Петракиев компанията разполага с още два терена, предвидени за нейното разширение. Двата терена са в столичните квартали "Редута" и "Манастирски ливади". Предвидено е на тях да бъдат изградени големи търговски и развлекателни центрове с обща разгъната застроена площ от по 5 хил. кв.м.
"Елемаг 3" се намира в столичния квартал "Лозенец" и е разположен на 1000 кв.м. В него има отделна секция за над 2 хил. вида вина, щанд за пресни меса и колбаси, рибен щанд, секция за свежи плодове и зеленчуци и др.
Новият обект е в стила на предишните два магазина и в него се предлагат както храни и напитки за всекидневието, така и продукти във високия ценови клас и такива, които се използват при здравословното хранене. Това е и причината веригата да определя магазините си като гурме. На това определение отговаря и вътрешният дизайн на магазините, който е съобразен с високия клас.
Веригата "Елемаг" е създадена през 1998 г. Първите й два магазина са в "Лозенец" и в "Изгрев". Големината на двата магазина е съответно 1600 и 3500 кв.м. Оснвен това компанията има и ресторант "Елемаг гурме".
Една от концепциите на веригата е да предлага освен друго и здравословни храни, произведени с биологично чисти методи. Такава стратегия следва и друга от българските вериги - "Пикадили". Наскоро "Пикадили" откриха специални щандове в магазините си със здравословна и биохрана. При зареждането на тези щандове веригите най-често внасят продуктите сами от западните страни.

От 28 май до 3 юни в новия супермаркет на "Елемаг" ще има демонстрации на моденската кухня, която ще бъде приготвяна от италиански готвачи. Кулинарната седмица се организира в рамките на италианския фестивал, който е по инициатива на италианското посолство. Италианският фестивал е с два акцента - културен и кулинарен. По информация на директора на Италианския институт за външна търговия Джовани Саки през последните няколко години стокообменът между България и Италия в рамките на хранително-вкусовата промишленост се е увеличил многократно. През миналата година той достига 35 млн. лв., а година по-рано стокообменът е 10-12 млн. евро.