Хърватската верига "Магма" планира навлизане на пазара

Хърватската верига "Магма" планира навлизане на пазара

Хърватската компания за търговия с детски играчки и облекла "Магма" (Magma) планира да стъпи на българския пазар. За целта компанията ще проведе първично публично предлагане на една четвърт от акциите си на борсата в Загреб, съобщи SeeNews, цитирайки информация от компанията. Очаква се навлизането на пазара в България да стане през следващата година.
Компанията има дейност в Хърватия, Словения, Сърбия и Босна. Набраните през борсата средства ще се използват за развитие на "Магма" освен в България, още в Румъния и Сърбия. Общият брой на обектите на компанията в момента са близо сто.
Хърватската компания има четири основни дейности - търговия, дистрибуция, производство и износ. Компанията е собственик на няколко вериги за мода, както и специализирани обекти за детски играчки, дрехи и аксесоари - "Турбо" (Turbo limaи и Turbo sport), "Ърбан републик" (Urban Republic) и "Магма фешън" (Magma fashion). Дружеството има дейност и в областта на храните и напитките. "Магма" е представител и дистрибутира едно от най-известните марки за детски аксесоари и облекла и също така произвеждат собствени марки за дрехи.
Навлизайки на българския пазар, компанията би засилила конкуренцията в детския сегмент. В момента основните играчи там са "Хиполенд", "Комсед", "Мадъркеър" и др. На пазара се чака навлизането на гръцката специализирана верига "Джъмбо" (Jumbo), която е водеща в Гърция и в региона. Магазин на веригата се очаква да има на столичния бул. "България" през тази или следващата година.
Компанията "Магма" е създадена през 1989 г., като първият магазин е отворен през 1990 г. в Хърватия. Бизнесът на компанията започва от детски играчки и дрехи, а след това се разраства и с облеклата и храните.