"Екуест" ще популяризира автомобилния си холдинг

"Екуест" ще популяризира автомобилния си холдинг

"Екуест" ще популяризира автомобилния си холдинг
Инвестиционният фонд "Екуест инвестмънст болканс" започва политика по налагане на името на своя автомобилен холдинг "Авто юнион", съобщи на пресконференция в рамките на автомобилния салон управителят на холдинга Калина Халачева. До момента не бяха много хората, които знаеха, че част от дружеството са вносителите на "Мазда" ("Стар моторс"), ФИАТ и "Ланча" ("Ауто Италия"), "Алфа Ромео" ("Милано моторс"), "Мазерати" ("Гранспорт ауто") и единият дилър на "Опел" и "Шевролет" ("Булвария"). Част от "Авто юнион" са още дружества, продаващи в България скутерите и мотопедите "Пиаджо", "Веспа" и "Джилера", моторните масла "Кастрол" и ВР ("Мотобул"), както и официалният франчайз на Аvis Еurope ("Булвария рент-а-кар").
Целта на новата политика на холдинга е той да стане по-разпознаваем, като ще се популяризира фактът, че чрез различни фирми се покрива широка гама автомобили - от компактни до ванове. При това положение дилърът на "Мазда" например може да насочи потенциалния клиент към модел на ФИАТ например, ако той ще задоволи по-добре неговите нужди. Това би дало голяма предимство на "Авто юнион", особено при корпоративните клиенти.
През май автомобилните марки част от холдинга са държали 6.2% от пазара на нови автомобили у нас, посочи Халачева. Тя добави, че през миналата година в сравнение с 2005 г. "Булвария" отчита 94% ръст на продажбите, "Ауто Италия" - 51 на сто, "Стар моторс" - 20%, а "Ауто Италия" ги е удвоила. Прогнози за очакваните постижение тази година не бяха дадени с мотива, че "Екуест инвестмънст болканс" е листван на Лондонската фондова борса и такава информация е необходимо първо да се представи на борсата.
За две години "Ауто юнион" е инвестирал в България над 40 млн. евро, като предстои реализацията на два големи инвестиционни проекта. Вече се работи по изграждането на "Мазерати" център, който ще се намира в близост до летището и ще събере на едно място шоурумовете и сервизите на всички италиански марки. В сградата с разгъната площ 28 000 кв.м ще има също офиси, конферентна зала за над 600 души, заведения, зали за VIP събития, складове, подземни гаражи и др.
Нов център ще бъде изграден и за "Мазда", като той ще е върху площ 11 200 кв.м и ще се намира на околовръстния път на София. Вече е сключен договор с "Мазда Юръп" той да бъде официален трениг център за всички представителства на японската марка в Централна и Източна Европа. "Булвария" също ще изгради втори шоурум за "Опел" и "Шевролет". Плановете на "Авто юнион" включват още активно навлизане на пазара за употребявани автомобили и изграждане на логистичен център за всички марки - част от холдинга.

Собственикът на "Авто юнион" "Екуест инвестмънст болканс" управлява капитал на стойност 1 млрд. евро, като другите инвестиции у нас са във веригите магазини "Фамилия" и "Техномаркет", занимаващата се с недвижими имоти компания "Имофинанс" и застрахователна компания "Уника".