"КРЗ Порт-Бургас" увеличава обработката на товари
"КРЗ Порт-Бургас", дъщерно дружество на "Индустриален холдинг България" АД - София, увеличава рекордно количеството насипни товари и метали, които обработва. Това обяви изпълнителният директор инж. Веселин Статев. "Обработката на насипни товари е много специализирана дейност и досега такъв товар през частно пристанище не е минавал, изключвам пристанището в Балчик, което е концесионирано", каза инж. Статев.
Трихилядитонният кораб "Лейди Сара", плаващ под сирийски флаг, разтовари за три дни сол от Египет. Вносител е варненската фирма "Кано транс". От понеделник на пристанището в "КРЗ Порт-Бургас" започва разтоварването на още три кораба - един с ламарина от Гърция и два от Турция с арматурно желязо. Стоката е предназначена за нуждите на строителството, машиностроенето и производството на бяла техника в страната.
След като продаде наскоро плаващия си док на турската фирма "Инеболу дeнисчилик санайъ ве тикарет А.С.", бургаското дружество ще пренастрои окончателно дейността си от кораборемонтна в пристанищна. До края на годината предстои да бъде построен 12.5-тонен кран със съответния кранов път, да бъдат ремонтирани асфалтовите настилки в пристанището и да започне строителството на собствено отклонение на индустриалния клон на жп линия.
Това по думите на изпълнителния директор ще даде възможност за директна обработка и транспортиране на товари. Сега съществуващата жп линия на практика е неизползваема, тъй като преминава през територията на други две фирми - "Черноморски риболов" и "Фиш порт". Предстои до дни обявяването на конкурси и избор на специализирани фирми за изпълнение на строителните дейности и оборудването, каза още инж. Статев.
В началото на юли беше приет генералният план за развитие на пристанището, който предполага усвояване на водната територия западно от предприятието. Новото пристанище ще има дълбочина до 11.5 метра. Ще бъдат извършени укрепителни работи и по старата кейова стена. Корабните места ще станат три от по 125 метра. Подборният устройствен план е на арх. Ангелин Братанов, а генералният план е разработен от "Транспроект" АД под ръководството на инж. Георги Първанов. Проектът е на стойност около 23 млн. лв.