"Найки" предложи 580 млн. долара за "Умбро"

"Найки" предложи 580 млн. долара за "Умбро"

Американският производител на спортни стоки "Найки" предложи 580 млн. долара за капитала на британския конкурент "Умбро", съобщи "Дау Джоунс".
"Найки" е предложила 193 пенса за всяка акция на "Умбро", като сделката ще бъде финансирана с пари в брой. По думите на генералния директор на "Найки" за Европа Юнън Маклафлин ръководството на "Умбро" е одобрило офертата на американската компания. Маклафлин обаче не се нае да коментира предстоящото решение на акционерите на "Умбро", въпреки че изрази надеждите си за подкрепа от тяхна страна.
За "Найки" сделката е добра възможност да се стабилизира срещу основния си конкурент в Европа "Адидас". "Умбро" може да извлече полза от лидерските позиции на "Найки" в САЩ и международните пазари. В момента британската компания разчита основно на продажбите си в Англия и на европейските пазари. Данните през последните години обаче показват, че приходите от продажбите зад граница са добри в периодите, когато има големи международни футболни турнири, докато през останалото време компанията трябва да разчита предимно на вътрешния пазар.
"Умбро", която е дългогодишен спонсор на английския национален отбор по футбол, стана мишена за големите играчи в бизнеса със спортни стоки, тъй като продажбите й започнаха да спадат и направиха компанията податлива на корпоративно поглъщане. Слуховете за интерес на "Найки" към "Умбро" в края на миналата седмица предизвикаха недоволство сред консервативната английска общественост. Търговските вериги "Джей Джей Би спортс" и "Дайрект спортс" се обявиха против сключването на подобна сделка, а Джей Джей Би дори изкупи 10% от акциите на "Умбро", опитвайки се да предотврати придобиването на компанията от чуждестранно предприятие. Очакваше се двете вериги да действат консолидирано и по този начин да блокират възможна продажба на "Умбро". Представители на Джей Джей Би и "Спортс дайрект" не са били открити във вторник за коментар върху предложението на "Найки".
Затова Маклафлин предпочете да се застрахова и в телефонно интервю за Ройтерс заяви във вторник, че интересът на американската компания към "Умбро" е сериозен и засяга дългосрочния бизнес на "Найки", както и че марката "Умбро" ще остане върху екипите на английските национали. Една от промените, които ще предприемем, е размяната на активи на двете компании с цел заздравяването на бизнеса, добави още Маклафлин.