"Киосера" купува бизнеса с мобилни телефони на "Саньо"

"Киосера" купува бизнеса с мобилни телефони на "Саньо"

Японският производител на електронно оборудване "Киосера" (Kyocera Corp) съобщи, че купува носещият загуби бизнес с мобилни телефони на "Саньо" (Sanyo Electric Co Ltd) срещу 40-50 млрд. йени ($375-$468 милиона). Това ще доведе до създаването на шестият по големина в света производител на мобилни телефони, посочва Ройтерс.
В "Киосера" се надяват, че сделката, която трябва да бъде приключена до 1 април, ще засили позициите им на американския пазар, където "Спринт Некстел" (Sprint Nextel Corp) е основният клиент на "Саньо".
"Искаме да засилим задграничните си операции, но собствените ни ресурси са ограничени. Не можем да очакваме бърз растеж на японския пазар с толкова много производители на телефони и толкова силна конкуренция", каза президентът на "Киосера" Макото Кавамура.
Анализатори обаче предупреждават, че сделката няма да даде кой-знае какво предимство на "Киосера", защото тя ще се бори на пазара с такива гиганти като "Нокиа" и "Самсунг". По данни на анализаторите от "Гартнър" (Gartner) през третото тримесечие на (2007г.) "Киосера" и "Саньо" са заемали съответно  девето и десето място в световната класация на производителите.
Новата сделка ще постави компанията зад "Нокиа", "Самсунг", "Моторола", съвместното дружество между "Сони" и "Ериксон" и Ел Джи Електроникс" (LG Electronics Inc). Разстоянието до "Ел Джи" обаче ще е доста голямо - корейската компания държи 7.1% от световния пазар, а "Киосера" ще заеме едва 1.5%.