"Инфинити" стъпва на българския автопазар

"Инфинити" стъпва на българския автопазар

Луксозното поделение на "Нисан" - "Инфинити", ще стъпи на българския пазар през октомври, съобщи агенция Speed-press. Дилър на марката за страната ще стане вносителят на "Хюндай" "Индустриал комерс". До момента "Инфинити" нямаше свои дилъри в Европа, с изключение в Русия (виж карето), но през тази и следващата година планира да стъпи на основните пазари на Стария континент.
България е сред първите европейски страни, в които луксозната марка ще се предлага, като през октомври продажбите ще започнат също във Франция, Испания, Италия, Белгия, Холандия, Швейцария, Полша и Гърция. През януари 2009 г. започва втората фаза от инвазията на "Инфинити", която включва Швеция, Естония, Латвия, Румъния, Израел и Чехия. През април 2009 г. пък ще отворят представителствата в Германия, Великобритания, Ирландия, Литва, Финландия и Словакия.
В Европа "Инфинити" ще продава четири свои модела, който ще направят премиерата си на континента на изложението в Женева през март. С най-голям интерес се очаква втората генерация на кросоувъра FX, който в Швейцария ще бъде показан за първи път пред широката публика. Предишното поколение на автомобила се радва на отличен прием и у нас, макар че марката не се продава официално. Автокъщите, специализирани в доставката на луксозни автомобили, запълниха пазарната ниша с внос предимно от САЩ.
Седанът G37 и купето със същото означение са другите коли, на които "Инфинити" ще разчита в Европа. Автомобилите са с атрактивна визия, задвижват се от V-образен, шестцилиндров мотор с мощност 330 к.с. при купето и 306 к.с. при седана и са със задно предаване. Европейската гама на "Инфинити" завършва с компактния кросоувър EX37. Той има електронна система за задвижване на четирите колела, а V 6 бензиновият двигател, ползван и от останалите модели, тук предлага мощност от "само" 297 к.с.
Типично за луксозната марка на "Нисан" е високото ниво на обслужване на клиентите. Марката ще изгради верига от ексклузивни шоурумове, предлагащи лукс и комфорт на най-високо ниво.
Новината са стъпването на "Инфинити" у нас идва на фона на непрекъснато увеличаване на продажбите на луксозните марки на българския пазар. През миналата година вносителите на "Ауди", БМВ, "Крайслер", "Мерцедес", "Волво", "Лексус", "Ягуар", "Ленд Роувър" отчитат 2934 сделки, което е с над 95% повече от същия период на 2006 г. (1504 продажби).
Освен изброените марки у нас са представени също "Ролс-Ройс", "Порше" и "Мазерати", но официални данни за техните продажби не са разпространени. Потенциалът на сегмента стана причина през миналата година "Лексус" да започне изграждането на свои собствени шоурумове, различни от дилърската мрежа на фирмата майка - "Тойота". БМВ пък откри собствено търговско представителство.
Историята на марката
Луксозната марка на "Нисан" "Инфинити" е лансирана в САЩ през 1989 г. Целта й е да предлага луксозни, висококачествени автомобили на разумни цени, загърбвайки не особено добрия имидж на "Нисан" в премиум сегмента. По същото време луксозни марки в САЩ пускат също "Тойота"("Лексус") и "Хонда" ("Акура"). Логото на "Инфинити" е стилизирана магистрала, сочеща към хоризонта. Освен в САЩ луксозният бранд на "Нисан" се продава също в Канада, Мексико, Близкия изток, Южна Корея и Тайван. От тази година "Инфинити" започва масирана инвазия в Европа, след като вече откри представителство в Русия.
Пазарът на нови луксозни автомобили в България*

"Мерцедес" 1086
"Ауди" 684
БМВ 679
"Волво" 442
"Ленд Роувър" 222
"Крайслер" 103
"Лексус" 101
СААБ 40
"Ягуар" 19


* - По данни на СВАБ за 2007 година