"Огилви енд Мейдър" стана рекламен първенец

"Огилви енд Мейдър" стана рекламен първенец

"Огилви енд Мейдър" (Ogilvy & Mather Sofia) беше определена за рекламна агенция на годината от журито на деветото издание на Фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА), който приключи на 6 септември в Албена. За рекламодател на годината беше обявена неправителствената природозащитна организация WWF, а за медийна агенция на годината - "Зенитоптимедия".
На първо място сред рекламните кампании беше нареден кастингът за "Биг брадър" 4, осъществен от "Ню момент, ню айдиъс". Среброто в същата категория отиде при студио "Ентусиазъм" за социалната кампания на Британския съвет "Медии и обществено многообразие". Кампанията за борба с климатичните промени "Атомална България" на "Огилви" по поръчка на WWF беше наредена на трето място. Шампионът на ФАРА взе златото и в категориите външна реклама и преса пак за проект по поръчка на WWF. Студио "Ентусиазъм" си подели златното отличие при събитията заедно с Noble Graphics Creative Studio. Отличеният проект на "Ентусиазъм" "Големите цифри" е по поръчка на "Дневник".
Журито на ФАРА не присъди никакви отличия в категориите "Корпоративна идентичност" и "Автореклама", въпреки че заявките за тях бяха съответно 30 и 28. За "Опаковки и етикети" пък беше присъдена само бронзова награда на агенция oh yeah. Само сребърно отличие беше дадено и в категорията "Телевизионна реклама - стоки". Призът получи Lowe Swing Communications. В останалите две телевизионни категории - за услуги и за социална, политическа или медийна реклама, отличените са "Ню момент, ню айдиъс" и студио "Ентусиазъм". За втора поредна година без първо място остана и категорията "Интернет реклама".
Липсата на наградени в някои категории показва доста ниско ниво на заявките, но в същото време има проекти, които успешно биха могли да се представят и на международни фестивали, коментира за "Дневник" творческият директор на "Огилви" и член на творческото жури Мария Тодорова. Според нея е наложително на следващото издание на ФАРА да има разделение на категориите "Преса" и "Външна реклама", за да се направи по-добро оценяване на проектите.
Създаването на медийно жури и оценяването на медийните кампании отделно от рекламните беше удачно, надявам се догодина да се явят повече агенции, коментира председателят на медийното жури Албена Колева. Вече събираме предложения за промени, обясни изпълнителният директор на АРА Марияна Брашнарова.
Източна Европа изостава от инвестиции в интернет
Съотношенията при разпределението на рекламните бюджети се променят много бързо, като интернет и външната реклама все повече изяждат от инвестициите в печата. Това коментира по време на фестивала Стюарт Никълсън от "Зенитоптимедия", който беше специален лектор на форума. Той представи данни, според които в Централна и Източна Европа все още най-голям дял се пада на рекламата в телевизията - 53%. В глобален мащаб 8.1% от рекламните бюджети се инвестират в интернет, а на новите пазари в Европа този дял е едва 2.5%. При самите медии се наблюдава явление, което Никълсън нарече мутация. Според него всички медии ще станат дигитални, като се забелязва тенденция на взаимозаменяемост на медиите.