Change Integrated стана агенция на годината на Golden Drum
Полската "Чейндж интигрейтид" (Change Integrated) взе приза "Златна роза", който се връчва на агенцията на годината на фестивала Golden Drum. Престижният рекламен форум в словенския град Порторож, който приключи в края на миналата седмица, събра 2753 заявки от 44 държави. "Чейндж интигрейтид" спечели отличието с 36 точки, следвана от "Маккан Ериксон" (McCann Erickson), Израел, събрала с една по-малко. На трето място беше класирана "Саачи и Саачи" (Saatchi & Saatchi), Румъния, а след нея на четвърто място се наредиха австрийските "Демнер, Мерличек и Бергман" (Demner, Merlicek & Bergmann) и "Лове Ге Ге Ка Вербеагентур" (Lowe GGK Werbeagentur).
Българските участници на фестивала, стигнали до финалите в категориите "Преса", "Външна реклама", "Дизайн и арт дирекшън" и "Медийни кампании", не успяха да се окичат с призове.
Членовете на журито дадоха Голямата награда в категорията телевизия на чешката агенция "Каспен" (Kaspen) за проекта Sharks, реализиран за Metusalem Rum. Отличието за кампания в пресата отиде при "Саачи и Саачи", Румъния, които спечелиха с проект за "Проктър енд Гембъл". Гран при за "Външна реклама" беше връчена на "Огилви енд Мейда", Будапеща. Най-добри в радиорекламата се оказаха от "Маккан Ериксон", Израел, с кампания за "Юниливър". Косовската агенция "Прищина" спечели най-голямото отличие в категорията "Дизайн и арт дирекшън".
Екипът на "Ню Момент Ню Айдиъс" (New Moment New Ideas) в Сърбия спечели в специално обявената надпревара за създаване на нова идентичност на град Пиран като университетски център. А за автор на най-добрия плакат за реклама на Словения като туристическа дестинацията беше обявен "ОгилвиУан адвъртайзинг" (OgilvyOne Advertising), Будапеща.