Четири фирми кандидатстват за транспорта в Пазарджик

Комисията за избор на обществен превозвач в Пазарджик отвори четирите подадени оферти от "Никан лайн груп" ООД, "Никан Лайн" ООД, "Трансервиз" ЕООД и пловдивската "Хеброс бус" ООД.
Фирмата на досегашния превозвач "Трансавто", която е собственост на депутата от ДПС Фидел Беев, не кандидатства за транспорта в Пазарджик.
Този конкурс е следствие от разваления договор с "Трансавто". Той трябваше да изтече през 2012 година, но беше предварително прекратен от община Пазарджик, заради неизпълнение на няколко клаузи за обновяване на автопарка и за неспазване на часовете на курсовете.
Първата отворена оферта беше на "Трансервиз". Фирмата кандидатства само за пакет №2, в който няма вътрешноградски линии. По междуградските линии се предлагат различни цени в зависимост от дължината на линиите, като най-късите - до 10 км., са при цена от 0,19 лв на пътникокилометър. При разстояние над 50 км. цените падат до 0,10 лв.
Трима от кандидатите -"Никан лайн груп", "Никан Лайн" и "Трансервиз", предлагат еднакви цени на пътникокилометър за междуградския транспорт. За градския транспорт офертата на "Никан лайн" е билетът да струва 0,50 лв, а на "Никан лайн груп" - 0,40 лв. Двете фирми, които са собственост на Ангел Батаклиев, кандидатстват за различни пакети линии и не се конкурират.
Четвъртата фирма - "Хеброс бус", която кандидатства само за пакет №1, където офертата й ще се състезава с тази на "Никан лайн груп", е предложила по-ниски цени за междуградския транспорт, но с 10 стотинки по-висока цена за линиите в града.
Освен това за пакет №1, в който влиза най-антрактивната линия до Пловдив, "Никан лайн груп" предлага намаления от 35% за ученици, 31% за пенсионери и 20 % за работници. Предвидено е безплатно пътуване за жените на 8 март и за децата на 1 юли, както и 10 безплатни карти за общината и общинския съвет. Инвалиди и деца до 7 години ще могат да пътуват безплатно в градския транспорт.
Конкурентната фирма на "Никан лайн груп" по пакет №1 - "Хеброс бус", предлага по-малко на брой бонуси – отстъпки са предвидени за картите на ученици и пенсионери – 32% и за работещи – 17%.
Комисията допусна участието в конкурса и на четирите фирми. Предстои да бъде на място проверена информацията, декларирана от фирмите за наличния от тях автопарк и брой служители.
За всеки пакет от линии в конкурсната документация са заложени минимум брой автобуси, с които да се покрият всички курсове, включително и броят на пригодените за инвалиди автобуси.
Кандидатите ще бъдат класирани по няколко критерия. Ще бъде взет под внимание опитът на превозвача в областта на транспорта. Повече точки ще получат кандидатите, които са със седалище и адрес на управление в Пазарджик. Допълнително точки се присъждат за всеки международен сертификат.
До 12 ноември комисията по конкурса трябва да излезе с решение кои са превозвачите в Пазарджик. Общинската администрация този път раздели и градските, и междуградските линии в пакети, така че да избегне монополната ситуация, в която общината бе изпаднала при договора с "Трансавто".