"Доверие Брико" поиска от облигационерите си по-висок лимит за задгранични инвестиции
Българската компания "Доверие Брико", която държи правата на френската верига от типа "направи си сам" "Мосю Бриколаж" за България, Македония и Сърбия, поиска от облигационерите си по-високи лимити за инвестициите в дъщерните си дружества. Целта е да осигури експанзията на подразделенията в Югоизточна Европа. Това стана ясно от запитване на компанията в края на миналата седмица, отправено до представителя на облигационерите - "Болкан кепитал мениджмънт".
Искането на дружеството е установеното с параметрите на облигационния заем ограничение за инвестициите в задграничните дружества да бъде увеличено от 4.5 млн. евро на 12 млн. евро. Целта е да се даде възможност да се осъществи експанзията на компанията в региона - планират се магазини "Мосю Бриколаж" в Албания, Сърбия и Македония.
Очакванията са облигационерите да дадат съгласието си за исканите промени заради стабилното финансово състояние на компанията, която за миналата година отчита печалба в размер на близо 7 млн. лв., или ръст от 78% спрямо 2007 г. "Дружеството няма никакви проблеми с обслужването на емисията", потвърди Васил Караиванов, управител на "Болкан кепитал мениджмънт". Стабилността на българската компания се потвърждава и от финансовите показатели на "Доверие Брико" за миналата година. Компанията покрива в пъти минималните изисквания в това отношение на притежателите на дълговите й книжа (виж таблицата).
"Доверие Брико" издаде седемгодишни облигации в размер на 18 евро през 2006 г., за да финансира инвестиционната си програма. Дълговите книжа, които се търгуват на борсата и чийто падеж изтича в края на 2013 г., са с фиксиран лихвен процент - 7.5% годишно за първите три години и 8% годишно от четвъртата до седмата.
През миналата година "Доверие Брико" обяви амбициите си да развие дейността си в региона. Компанията започна преговори с централата на френската "Мосю Бриколаж" за придобиването на правата върху едноименната марка за Босна и Херцеговина, Черна гора и Косово. Тя вече има права освен за България още за Македония, Сърбия и Албания, където планира да открие магазини.
Първоначалният план на "Доверие Брико" беше да навлезе на съседните пазари като оператор, наемащ търговски площи. Впоследствие обаче мениджмънтът на дружеството преценява, че не може да се разчита на надеждни местни партньори в тези страни, и променя стратегията си в посока инвестиции в покупка на имоти и пряко изграждане на свои обекти, което е породило нужда от по-големи капитали.
В България "Доверие Брико" управлява 10 магазина от типа "направи си сам" в големите градове.
Изпълнение на минималните изисквания за облигациите на "Доверие Брико" Изискване Изпълнение Текуща ликвидност 1.00 1.34 Покритие на лихвите (Оперативна печалба/Разходи за лихви) 2.00 5.50 Покритие на плащанията по дълга 1.20 5.50 Размер на собствения капитал 18 хил. евро 42 хил. евро Максимално Лихвоносен дълг/Собствен капитал 1.85 0.43 Източник: Междинен доклад за дейността на компанията |